همشهری آنلاین: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد، تهران با وجود رویکرد منفی کشورهای غربی، به ساخت راکتور آب سنگین ادامه خواهد داد.

خبرگزاری اتریش از وین گزارش داد، علی اصغر سلطانیه اعلام کرد، ایران یک هفته پیش از نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ساخت راکتور آب سنگین در اراک درخواست ارایه کمک فنی کرده است، اگر مقامات آژانس این خواهش را نپذیرند، بدین معنا نخواهد بود که تهران این پروژه را متوقف کند.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تا روز جمعه درباره این که آیا به تهران در امر تامین ایمنی راکتور اراک کمک خواهد کرد یا خیر تصمیم‌گیری کند.
دیپلمات‌ها می‌گویند، در جلسات مشاوره‌ای که (دوشنبه) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است، کشورهای غربی و به ویژه فرانسه حمایت از ساخت راکتور اراک را رد کرده‌اند.
آنا ماریا ستو (Ana Maria Cetto)، مسوول امور همکاری‌های فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که درخواست‌های ایران در تضاد با قطعنامه ماه ژوئیه شورای امنیت سازمان ملل نیست. این قطعنامه از تهران خواسته بود برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را به حال تعلیق در‌آورد.
دیپلمات‌ها می‌گویند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند رسیدگی به درخواست ایران را به تعویق بیندازد تا مبنایی حقوقی برای نپذیرفتن درخواست‌های ایران پیدا شود.

کد خبر 9024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز