همشهری آنلاین: آمریکا و اتحادیه اروپا در پی دریافت بسته پیشنهادی تهران، خواستار نشست و گفتگوی فوری با ایران در مورد موضوع هسته‌ای و دیگر مسائل مطرح در بسته پیشنهادی شدند.

خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ گزارش داد: فلیپ کرولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا خواهان برگزاری نشست با ایران برای بررسی دقیق هدف هسته‌ای این کشور است.[آشنایی با ایران هسته‌ای]

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در ادامه افزود: ما به دنبال برگزاری فوری این نشست هستیم و به دنبال آزمایش ایران در مورد خواست آن کشور برای نزدیک شدن و حل مسئله خواهیم بود.

از سوی دیگر خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد : اتحادیه اروپا به دنبال گفتگوهای معنا دار با ایران است.

سولانا دیروز(جمعه 11 سپتامبر) در پی دریافت بسته پیشنهادی ایران گفت: ما می‌خواهیم با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیداری داشته باشیم.

خاویر سولانا که پس از دریافت بسته پیشنهادی ایران صحبت می کرد، افزود: ما با دفتر دکتر جلیلی در تماس هستیم تا در اولین فرصت ترتیب یک ملاقات را بدهیم.

وی گفت: من پیشنهاد ایران را دریافت کرده‌ام و در حال مطالعه آن هستم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: ما همگی متعهد به گفتگوهای هدفمند با ایران برای رفع نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای تهران هستیم و این تلاش‌های دیرینه گروه 3+3 در چارچوب سیاست دوگانه آن‌ها صورت گرفته است.  

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 18 شهریور پیش بسته پیشنهادی جدید کشورمان را به نمایندگان کشورهای 1+5 در تهران تحویل داد.

کد خبر 90220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز