گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان کنکور امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از 20 تا 25 شهریور‌ماه بر اساس حرف اول نام‌‌خانوادگی در دانشگاه‌های محل قبولی داوطلبان انجام می‌شود

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان با حرف اول نام خانوادگی الف تا چ 22 شهریور، حروف ح تا س 23 شهریور، حروف ش تا ک 24 شهریور و حروف گ تا ی 25 شهریور انجام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام

ابراهیم خدایی، اصل مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان یا هنرستان و یک‌برگ فتوکپی آن‌که نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم در آن قید شده باشد، را یکی از مدارکی اعلام کرد که برای ثبت‌نام حتما باید ارائه شود.

همچنین اصل مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و 2 سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم و یک‌برگ فتوکپی آن و اصل گواهینـــامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا گواهی آن برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام است.

پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها باید اصل شناسنامه و یک برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، 6 قطعه عکس تمام رخ 3 در 4 که امسال گرفته شده‌باشد، مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را با توجه به مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحات 33 و 34 دفترچه راهنمای شماره یک کنکور سال 88 مشخص کند به هنگام ثبت‌نام همراه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای فوق‌دیپلمه‌ها

داوطلبان فوق دیپلمه پذیرفته‌شده در کنکور امسال برای ثبت‌نام باید اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش با قید تاریخ اخذ مدرک که در آن بخش و شهرستان محل اخذ مدرک کاردانی مشخص شده باشد، را  ارائه کنند.

همچنین ارائه اصل گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر (طرح لایحه نیروی انسانی) برای پذیرفته شدگان دارای مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی که پایان طرح نیروی انسانی آنان تا تاریخ 31 شهریور‌ماه یا 30 بهمن‌ماه ضروری است.

پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی باید اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت، اصل و کپی دفترچه بیمه (درصورت داشتن) اعم از خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش و... را نیز برای ثبت‌نام ارائه دهند.

15 آبان، مهلت ارسال اعتراض به نتیجه کنکور

کارنامه نهایی داوطلبان هفته اول مهر‌ماه روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

به گفته معاون سازمان سنجش داوطلبانی که ابهام یا سؤالی در باره کد‌ رشته‌های انتخابی و مندرجات کارنامه خود در کنکور دارند تا 15 آبان‌ماه می‌توانند اعتراض خود را به‌صورت کتبی از طریق پست به سازمان سنجش اعلام کنند.

خدایی اظهار کرد: داوطلبان برای اعلام اعتراض خود می‌توانند از کارنامه پرینت تهیه کنند و مورد یا موارد مورد نظر را با خودکار قرمز مشخص کنند. سپس آن را طی نامه‌ای در مهلت مقرر منحصرا از طریق پست سفارشی به نشانی صندوق پستی 1314-15875 واحد رسیدگی به سؤالات در رابطه با کد‌ رشته‌های انتخابی و مندرجات کارنامه نهایی کنکور سراسری سال 88 ارسال کنند.

سازمان سنجش به تمامی مکاتباتی که بعد از تاریخ اعلام شده صورت گیرد، ترتیب اثر نخواهد داد. وی به داوطلبان توصیه کرد که از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند. یک میلیون و 252 هزار نفر در کنکور سراسری امسال شرکت کردند که در نهایت 524 هزار و 769 نفر پذیرفته شدند.

کد خبر 90176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز