چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 14نفر روز چهارشنبه 9 سپتامبر، بر اثر وقوع ناگهانی سیل ناشی از باران‌های شدید در استانبول جان خود را از دست دادند.

به گزارش الجزیره، 7 نفر از کشته شدگان این حادثه زن هستند که به دلیل فرو رفتن مینی‌بوس حامل آن‌ها در آب جان خود را از دست دادند. مینی‌بوس مذکور در حال انتقال این زنان به محل کار خود بود.

بر اثر وقوع ناگهانی سیل در استانبول همچنین تعداد زیادی از خودروها در بزرگراه‌های درون شهری و منتهی به این شهر در آب فرو رفتند.

مصطفی دمیر وزیر تدارکات ترکیه گفت: ما به دلیل آنکه مردم در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند بسیار غمگین هستیم. تعدادی از افراد بر اثر این حادثه ناپدید شده‌اند و ما برای یافتن آن‌ها در حال جست وجو هستیم.

او فزود: این حادثه آسیب فراوانی به زیر ساخت‌های استانبول وارد کرد.

احتمال می‌رود آمار تلفات این حادثه افزایش یابد. سیل اخیر از روز دوشنبه 7 سپتامبر مناطق وسیعی از شمال غربی ترکیه را در برگفته است.

گزارش می‌شود سطح آب در منطقه ایکیتلی استانبول به بیش از یک متر رسیده است. به دلیل بالا آمدن سطح اب موتورسواران در این بخش از شهر بر موتورهای خود سوار شده‌ و منتظر رسیدن امداد گران هستند.

حکمت کاکمک معاون فرماندار استانبول اوضاع در ایکیتلی را فاجعه بار خوانده و اعلام کرده است که 4 هلی کوپتر و 8 قایق جهت امداد موتور سواران گیر افتاده در آب به این منطقه از شهر اعزام شده‌اند.

خبرگزاری دولتی آناتولی پیشتر گزارش داده بود که 7 نفر بر اثر وقوع سیل در شمال غرب ترکیه کشته شده‌اند. علاوه بر این 6 نفر هم در شهرک سرای در غرب استانبول جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

پیش بینی‌های سازمان هواشناسی ترکیه حکایت از ادامه بارش باران‌های شدید در روز پنج شنبه 10 سپتامبر در شمال غربی این کشور دارد.

کد خبر 90050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز