دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

حمید هیدارن: تیم فوتبال بسیج مقاومت شهید سپاسی شیراز، لیگ 88 را بسیار خوب شروع کرده است.

 این تیم با کسب پیروزی 2 بر صفر مقابل پیکان قزوین، تساوی بدون گل با استقلال تهران، پیروزی 3 بر یک مقابل سپاهان اصفهان و تساوی خارج از خانه یک بر یک مقابل فولاد خوزستان (فارغ از بازی هفته پنجم مقابل ملوان) حالا در حد یک مدعی کسب عنوان قهرمانی خودنمایی می‌کند.

 با این حال داوود مهابادی سرمربی جوان و موفق مقاومت سپاسی عقیده دیگری دارد و می‌گوید همین که در نیمه بالای جدول رده‌بندی باشند، کفایت می‌کند. اگر می‌خواهید باقی صحبت‌های مهابادی را بخوانید، با ما همراه باشید؛

  • هیچ‌کس فکر نمی‌کرد مقاومت سپاسی در لیگ نهم اینگونه نتیجه بگیرد. خود شما چطور؟ فکر می‌کردید شاگردانتان چنین موفق عمل کنند؟

البته با تمریناتی که قبل از شروع فصل انجام دادیم و انگیزه‌ای که بین بازیکنان دیدم، حدس می‌زدم لیگ 88 را خوب شروع کنیم. ضمن اینکه معتقدم هماهنگی کادر فنی با یکدیگر و بازیکنان نیز عامل مهمی در راه کسب نتایج مطلوب بوده است.

عملکرد تیم مقاومت شهید سپاسی تا به امروز مرهون یک کارگروهی است و همه در آن نقش دارند. در وهله بعد باید اذعان کنم تیم ما نسبت به کادر بازیکنانش خوب نتیجه گرفته و از نظر فنی نمره مطلوبی گرفته است. چنین مقایسه‌ای با نحوه هزینه‌کرد و جذب بازیکنان نام‌آشنا توسط سایر تیم‌ها قابل استنتاج است.

  • این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا می‌توان امسال مقاومت سپاسی را یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر برشمرد؟ به نظر توانایی قدعلم کردن برابر حریفان ریز و درشت را دارید؟

خواهش می‌کنم ما را با تیم‌‌هایی چون ذوب‌آهن، استقلال تهران و یا سپاهان مقایسه نکنید. قهرمانی در حد و اندازه‌های چنین تیم‌هایی است. بضاعت مقاومت سپاسی کفاف مدعی شدن برای کسب عنوان قهرمانی را نمی‌دهد.

 ما همین که در بین تیم‌های نیمه بالای جدول رده‌بندی باشیم، کار بزرگی کرده‌ایم و خود را بیش از آنچه هستیم، نمی‌بینیم.

  • خیلی‌ها این دغدغه را دارند که سرنوشت برق شیراز در لیگ گذشته شامل حال مقاومت سپاسی در لیگ امسال نشود. شما خودتان به این موضوع تاکنون فکر کرده‌اید؟

من نمی‌دانم چرا همه ما را با برق در لیگ هشتم مقایسه می‌کنند؟ چرا مثلا نتایج مقاومت سپاسی را با استیل‌آذین قیاس نمی‌کنند؟ داشتن این نوع نگاه منفی به تیمی که با توجه به بضاعت‌هایش خوب نتیجه گرفته، به نظر من اصلا منطقی نیست و کمی حالت بی‌انصافی دارد. شاید هم همگان توقع داشتند ما نتایجی بسیار معمولی بگیریم تا نوع نگاهشان به مقاومت سپاسی این گونه نباشد!

  • به نظر از این نوع مقایسه کمی ناراحت شدید. منظور ما فقط یک تذکر دوستانه بود و بس.

من روزنامه همشهری را یک رسانه بیطرف و مشفق به حال ورزش می‌دانم و اگر حرفی زدم، منظورم بعضی منتقدان است که مدام چنین مسائلی را جلوی چشم ما می‌گیرند و کلا نیمه پر لیوان را نمی‌بینند. همانطور که گفتم مقاومت سپاسی هیچ گونه ادعایی در لیگ امسال ندارد اما از طرفی من به‌شخصه معتقدم آنچه در لیگ هشتم بر سر برق شیراز آمد، در شرایطی خاص رخ داد و  یک اتفاق عجیب بود.

  • از کمک‌های فکری غلامحسین پیروانی در راه بهبود وضعیت فنی مقاومت سپاسی و آشنایی هرچه بیشتر با ساختار تیم و خلق و خوی بازیکنان بهره می‌برید؟

من فقط در شروع کار از ایشان رخصت گرفتم اما در حال حاضر به‌صورت کاملا مستقل عمل کرده و بیشتر بر توانایی همکارانم در کادر فنی و نیز برآوردهای خود از وضعیت بازیکنان تکیه دارم.

  • نقطه قوت مقاومت سپاسی را در چه عاملی می‌بینید؟

این تیم نقاط قوت متعددی دارد اما از نظر من نیروی جوانی و انگیزه وافر بازیکنانی که می‌خواهند پیشرفت کنند، عامل اصلی موفقیت مقاومت سپاسی در لیگ امسال است. البته در فصل‌های گذشته نیز مقاومت سپاسی از این امتیاز ویژه بهره‌های زیادی برده و مقابل حریفان نام‌آشنا، همواره شگفت‌آفرین بوده است.

همشهری استانها

کد خبر 89803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز