دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

اولین دوره لیگ گیم‌نت که با همت فرهنگسرای شفق برگزار شده بود، به اتمام رسید

زمانی بود که بازی‌های گروهی ـ محلی در هر فصل خصوصا فصل تابستان، باعث سرگرم شدن کودکان و نوجوانان هر محله می‌شد. بازی‌هایی مانند الک دولک، زو، وسطی و... از بازی‌های قدیمی بودند که روزگاری برای خودشان سروصدا به پا می‌کردند. اما در عصر جدید، بازی‌ها هم مدل جدید شده‌اند، حالا همه بازی‌ها خلاصه شده در بازی‌های رایانه‌ای و زمین‌های خاکی و چمن قدیم هم جای خود را به گیم‌نت‌ها داده‌اند.

اولین دوره‌ مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، با عنوان لیگ گیم‌نت با اعلام فراخوانی عمومی از طرف فرهنگسرای شفق برگزار شد. این مسابقات را گیم‌نت پی.جی.ان در خیابان ولی‌عصر، خیابان دانش‌کیان، در 2 بخش بازی استراتژی ¨بازی ژنرال و بازی اکشن کانتر میزبانی کرد. در بازی استراتژی که 2 روز نخست را به خود اختصاص داد، 10 تیم شرکت کردند.

تیم BM متشکل از شهریار شاکی و رسول ایوبی با برتری مقابل حریفان پر قدرت خود توانستند مقام نخست را به دست آورند. تیم KD که از بهترین تیم‌های کشور است، عنوان دوم را به دست آورد. این تیم را محسن علایی زاویه و سعید مختار تشکیل می‌دادند. تیم Ray متشکل از حسن جلالی و احمد وحیدی هم مقام سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

داوری مسابقات را در هر 2 بخش سیدعبدالرضا بنی‌صدر، مسئول کانون سرگرمی‌های رایانه‌ای فرهنگسرای شفق بر عهده داشت. تیم قهرمان بازی استراتژی جایزه 120 هزار تومانی و 2 لوح یادبود این رقابت‌ها را از آن خود کرد. تیم‌های دوم و سوم به ترتیب جایزه‌های 80 و 40 هزار تومانی گرفتند. اما مسابقات بخش دوم از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود.

20 تیم 5 نفره برای شرکت در بازی اکشن ثبت نام کرده بودند که چند تیم از بهترین‌های ایران که معمولاً در مسابقات مختلف مقام‌های اول تا سوم را به دست می‌آورند، در آن حضور داشتند. به دلیل زیاد بودن تعداد تیم ها، مسابقات در 4 روز و به صورت فشرده و یک حذفی برگزار شد. پس از پایان 3 دور نخست، 16 تیم حذف شدند و 4 تیم موفق شدند برای کسب مقام‌های اول تا چهارم به دور بعد راه یابند.

 در دیدارهای نیمه نهایی تیم TB مقابل GG به پیروزی رسید و تیم Ftw مقابل Mads به برتری دست یافت. دیدار رده بندی بین تیم GG؛ متشکل از مانی پدرامی، وحید قیصری، طیب فیوجیان، سروش حسینی و مهدی توانگر و تیم Mads؛ پوریا پاک نیت، علی توکلی، میلاد محمدی، علی وکیلی مجدآبادی و سعید نجف پور برگزار شد که در پایان تیم GG با پیروزی مقابل حریفش به مقام سوم مسابقات رسید و جایزه 50 هزار تومانی همراه یک لوح یادبود را از آن خود کرد.

  به بازیکنان تیم چهارم نیز یک لوح یادبود اهدا شد. اما مسابقه نهایی بین Ftw از بهترین تیم‌های کانتر ایران متشکل از سیدحسین مشهدی عباسی، بامداد مهروزان، فرزاد محبی، سیدعمادالدین مکیان و امیرحسین اولیایی و TB متشکل از فریبرز معینی نژاد یگانه، پویا صارمی، سینا یزدانی، فرزاد کریمیان و سیاوش دالائیان برگزار شد. در پایان تیم Ftw موفق شد عنوان نخست را به دست آورد و جایزه 250 هزار تومانی، به همراه 5 لوح یادبود را از آن خود کند. تیم TB نیز جایزه 150 هزار تومانی و 5 لوح یادبود را به دست آورد.

همشهری محله -6

کد خبر 89713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز