شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه سیاسی: هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا هفتمین سفر خود را به تهران انجام داد.

وی پیش ازظهر دیروز در نهاد ریاست‌جمهوری مورد استقبال رسمی محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت. چاوز دومین میهمان خارجی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم است. پیش از او، بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه به تهران سفر کرده بود.

قرار است چاوز در 2روز اقامتش در ایران درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی با رئیس‌جمهوری و برخی مقامات بلند پایه کشورمان گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دوران اثر‌گذاری استکبار جهانی بر ملت‌های انقلابی پایان یافته است،تصریح کرد: کمک به ملت‌های مستضعف و انقلابی و توسعه جبهه ضد‌امپریالیستی در جهان از  ماموریت‌های مهم ایران و نزوئلا ست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد در مذاکرات مشترک با رئیس‌جمهوری ونزوئلا، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای گسترش و افزایش همکاری‌های دوجانبه را ضروری دانست و اظهار داشت: ایران و ونزوئلا با اجرای توافقات دو جانبه می‌توانند همکاری‌های مشترک در مناطق مختلف جهان را نیز پیگیری کنند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت‌های آرمانی و انقلابی ایران و ونزوئلا همیشه در کنار و همراه هم خواهند بود،  گفت: توسعه روابط ایران و ونزوئلا با توجه به داشتن منافع،  دوستان و دشمنان مشترک ضروری است.

هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این مذاکرات با اشاره به حضور و همکاری ایران و ونزوئلا در جبهه ضد‌امپریالیستی جهان،  تاکید کرد: تهران و کاراکاس باید با توسعه و تقویت روز افزون روابط به ملت‌های انقلابی کمک کنند.

کد خبر 89653

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز