همشهری آنلاین: معاون شهرسازی شهردار تهران، از ارسال لایحه اخذ جریمه از ساختمان‌های دارای بیش از 40 درصد نمای شیشه‌ای، در آینده نزدیک به شورا خبر داد.

معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به طور جدی در صدور پروانه مورد توجه شهرداری قرار دارد، گفت: با توجه به اقلیم و نور در فضاهای شهری تهران 40 درصد نمای شیشه برای ساختمان‌ها کفایت می‌کند و بیش از آن اضافی است و باید جریمه برای آن در نظر گرفت.

وی با بیان این که در جریان صدور پروانه ساختمان، مطالعه نمای ساختمان ضروری است، اضافه کرد: رعایت این بند از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که مصوبه شورای شهر تهران را نیز دارد، به کلیه مناطق شهرداری تهران ابلاغ شده، اما تاکنون جریمه‌ای اخذ نشده است و تنها به رعایت این مساله پرداخته‌ایم و مناطق شهرداری گزارش سه ماهه خود را به معاونت شهرسازی شهرداری ارسال می‌کنند.

معاون شهرسازی شهردار تهران از تهیه آیین‌نامه اخذ جریمه در مورد استفاده بیش از حد تعیین شده و استاندارد شیشه در نمای ساختمان و ارسال لایحه آن به شورای شهر تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: این لایحه در حال طی مراحل اداری و بررسی است و به زودی در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد که استاندارد بودن ساختمان باید مطالبه و نظر شهروندان باشد و در نظر گرفتن جریمه برای رعایت این مساله مهم تنها هدایت مردم به روش‌های درست است.

کد خبر 89367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز