گروه شهری: احداث باغ هنر تهران که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ایران یاد می‌شود طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: عملیات اجرایی همه بخش‌های اراضی عباس آباد براساس زمان بندی انجام می‌شود و باغ هنر در این اراضی نیز تا 23 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنام اتابکی گفت: این باغ با مساحت 47 هزار متر مربع در مجموعه باغستان‌های شمالی اراضی عباس آباد قرار دارد و محور اصلی ارتباطی مصلی، میدان گلگشت مصلی، باغ دره دفاع‌مقدس و ایستگاه‌های متروست.

وی افزود: براساس طرح تفصیلی اراضی عباس آباد، باغ هنر در حوزه عملکرد فرهنگی با گرایش‌ عمده علمی و هنری و در مجاورت مجموعه‌های باغ‌کتاب، باغ نمایش، باغ موزه جواهرات و باغ موزه دفاع مقدس جانمایی شده است.

اتابکی خاطر نشان کرد: باغ‌هنر دارای خانه‌های شعر، موسیقی، نقش، معماری و همچنین کوشک مرکزی است و علاوه بر کارگاه‌های هنری مختلف، باشگاه هنرمندان، نگارستان هنر و سالن اجتماعات نیز در آن پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، در حال حاضر خانه شعر 22 درصد، خانه موسیقی 10‌درصد و خانه نقش 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و عملیات اجرایی سایر بخش‌های این مجموعه نیز در حال انجام است.

اتابکی تصریح کرد: پیش‌بینی طرح بر آن است تا باغ هنر به‌عنوان فضایی شهری با شأن فرهنگی، پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و با بخش‌های متنوع خود جایگاهی شایسته در شهر، پهنه ملی و حتی بین‌المللی به دست آورد.

کد خبر 88812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز