گروه شهری: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان دماوند در چهارراه خاقانی روز شنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: این بزرگراه به‌دلیل داشتن تقاطع‌های شرقی، غربی و جنوبی، شمالی در منطقه شرق تهران همواره دارای ترافیک سنگین بود که با بهره‌برداری از این پل غیرهمسطح می‌توان انتظار داشت که ترافیک این محدوده روان‌تر شود.

احمد دنیامالی، در ادامه با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: کل مسیر اصلی در این تقاطع در حدود هزار و 132 متر بوده و دارای 36 ستون بتنی در 6 ردیف که ارتفاع هر کدام در حدود 10 متر است و رمپ‌های شمالی و جنوبی در طرفین مسیر اصلی جمعا به طول 450 متر دسترسی‌ها به این تقاطع را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قسمت شمال بزرگراه شهید باقری حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا چهار راه استقلال در حال مطالعه بوده و قسمت جنوبی آن حد فاصل میدان آشتیانی تا بزرگراه اسبدوانی در حال اجراست، در این فاز، پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان دماوند و ارتباطات مربوط و دسترسی‌های خیابان سعدی غربی و شرقی احداث شده است.

دنیا مالی هدف از بهره برداری از این پروژه را روان‌سازی ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید باقری در تقاطع چهار راه خاقانی و عدم‌توقف اتوبوس‌های تندرو در چهار راه خاقانی و همچنین امکان ارتباط با خیابان دماوند و بزرگراه شهید باقری و بالعکس دانست.

به گفته وی، امکان ارتباط بزرگراه شهید باقری با خیابان شهید ثانی و بالعکس و روان‌سازی خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس از دیگر اهداف این پروژه است.

دنیا مالی بخش‌های قابل بهره‌برداری این پروژه را کانال‌های مسیل تهرانپارس، مسیر اصلی پروژه، کنارگذر‌ها و رینگ شقایق و مسیر‌های ارتباطی غربی و شرقی خیابان سعدی دانست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هزینه احداث پروژه را 105 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هزینه رفع معارض تاسیساتی در حدود 3 میلیارد و 265 میلیون ریال بوده و هزینه رفع معارضان ملکی نیز در حدود 335 میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 88809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز