همشهری آنلاین: دبیر ستاد منشور اخلاقی فوتبال گفت: اگر چنانچه گزارش مستندی از روزه‌خواری علنی بازیکنان یا مربیان ارائه شود سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قطعا با این موضوع برخورد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران یک کشور مسلمان است که بر این اساس غالب فوتبالیست‌ها و مربیان شاغل در فوتبال ایران نیز مسلمان بوده و مسلما با اولویت پیروی از احکام شرع خود را مکلف به روزه‌داری می‌دانند. در این راستا اکثر بازیکنان و مربیان فوتبال ایران با تبعیت از احکام شرعی روزه ماه رمضان را به جا می‌آورند.

وی افزود: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای آشنایی بیشتر بازیکنان و دست‌اندرکاران فوتبال در باشگاه‌ها ستادی را متشکل از نمایندگان فرهنگی باشگاه‌ها تشکیل داده که این ستاد ملزم به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت تبیین احکام شرعی درخصوص روزه شده است و در این راستا باشگاه‌ها فعالیت‌های موثر و خوبی را برای توجیه بازیکنان خود در مورد روزه‌داری در ماه رمضان به انجام رسانده‌اند.

علیپور گفت: توصیه سازمان لیگ و ستاد مذکور به باشگاه‌ها برای اجتناب از روزه‌خواری بازیکنان این بوده که تمرینات خود را به صورت اردوهایی خارج از محل اقامت بازیکنان و مربیان خود برگزار کنند که در این راستا اگر تیم‌ها در فاصله 24 کیلومتر از محل سکونت بازیکنان و مربیان خود اقدام برپایی تمرینات کنند، مشکلی از بابت روزه‌خواری وجود نخواهد داشت.

دبیر ستاد منشور اخلاقی فوتبال در پاسخ به این سوال که ظاهرا مواردی از روزه‌خواری یا اصرار به روزه‌خواری در میان برخی بازیکنان گزارش شده است، گفت: سازمان لیگ نسبت به روزه‌خواری علنی در تمرینات یا اردوهای تیم‌ها حساس است و بر این اساس نسبت به موارد مستند در این خصوص برخورد لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: مدیران باشگاه‌ها، مربیان و مسوولان فرهنگی باشگاه‌ها مسوولیت نظارت در باشگا‌های مطبوع خود را بر عهده دارند تا انجام فریضه‌ی رمضان در آن باشگاه‌ها به نحو احسن انجام گیرد.

کد خبر 88767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز