چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور از تحصیل 98 هزار دانش آموز در کشور طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

حسین اسماعیل زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: از میان کل دانش آموزان استثنایی 9 هزار و 108 نفر در پیش دبستانی و 56 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با اعلام اینکه هفت هزار دانش آموز استثنایی در دوره راهنمایی و 10 هزار و 421 نفر در دوره متوسطه تحصیل می کنند، ادامه داد: همچنین 10 هزار و 900 دانش آموز در دوره مهارتهای پیش حرفه ای و چهار هزار و 230 نفر دیگر در مقطع متوسطه حرفه ای تحصیل می کنند.

پیش از این معاون استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفته بود تنها 68 صدم درصد کودکان استثنایی در کشور در مدارس استثنایی درس می خوانند که سعی داریم آن را به یک درصد برسانیم.

اسماعیل زاده درباره دوره های حرفه ای نیز گفت: این دوره ها نزدیک به دو سالی است که در آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده که تاکید آن بر حرفه آموزی و بالا بردن مهارتهای دانش آموزان استثنایی است.

مشاور رئیس آموزش و پرورش استثنایی درباره پوشش 68 صدم درصدی کودکان معلول و استثنایی در مدارس گفت: این واقعیتی است که وجود دارد ولی ما طبق برنامه 5 ساله چهارم توسعه حرکت می کنیم و در سال جاری نیز پیشرفت خوبی داشته ایم اما هنوز به یک صدم درصد هم نرسیده ایم.

مشاور رئیس آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی به برنامه های چهارم توسعه رسیده است و از این جهت مشکلی نداریم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش استتثنایی با ایده آلها فاصله دارد و نسبت به مدارس اروپایی هنوز عقب است، افزود: طبق آخرین مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش استثنایی نسبت به کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس از وضعیت بهتری برخوردار است.

همچنین طباطبایی معاون سابق وزیر در سازمان استثنایی کشور از تحصیل 87 هزار دانش آموز استثنایی در کشور خبر داده بود که به گفته وی حدود 7000 نفر در تهران سکونت دارند

کد خبر 88706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز