همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد دوشنبه 29 آبان از سازمان صدا و سیما دیدار کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش کاملی از این دیدار منتشر کرده است.

رییس‌جمهور با تاکید بر ‌صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران گفت: ما قصد داریم 60 هزار سانتریفیوژ ایجاد کنیم و ان‌شاءالله ایران نیازهای خود را در مورد سوخت هسته‌یی تا سال آینده تامین خواهد کرد. دکتر محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در بازدید از سازمان صدا و سیما با حضور در استودیوی شبکه‌ی خبری العالم افزود: ایران همیشه ملتی صلح‌دوست بوده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده و در حال حاضر نیز با قدرت ایستاده است.

وی با بیان این‌که "ما دنبال گفت‌وگو هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به ما تعرض کند" ادامه داد: فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مساله‌ی هسته‌یی، صلح‌آمیز بوده و تحت قوانین آژانس فعالیت می‌کند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله‌ی رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: این یک نوع جنگ رسانه‌ای است؛ چراکه رژیم صهیونیستی رژیمی ضعیف و دارای مشکلات زیادی است و ما در برابر کشورهای قدرتمندتر از آن نیز ایستاده‌ایم.

احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به ایران حمله نمی‌کند؛ چراکه دارای مشکلات زیادی است و این‌ها بیشتر جنگ تبلیغاتی است.

احمدی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از بازدید خود از شبکه‌ی العالم با اشاره به قدرت روزافزون ملت ایران، خاطر نشان کرد: تلاش برخی کشورها برای تحریم ایران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: ما همچنان اهل گفت‌وگو هستیم اما اجازه نمی‌دهیم کسی حق ملت ایران را پایمال کند.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ای بازدید خود با حضور در شبکه خبر این شبکه را یکی از موفق‌ترین شبکه‌های ایران برشمرد و افزود: با آن‌که عمری از این شبکه می‌گذرد اما با شبکه‌هایی که 40 – 50 سال عمر دارند برابری می‌کند.

وی با اشاره به اصول صحیح اطلاع‌رسانی، خاطر نشان کرد: خبر باید جذاب و در عین حال صحیح باشد. البته شما باید به لحاظ تجهیزاتی گسترش پیدا کنید تا بتوانید در سطح جهانی خود را مطرح کنید.

وی بر لزوم ارسال اخبار به چند زبان رایج دنیا از شبکه‌ی خبر تاکید کرد و افزود: در عین حال که اخبار را به زبان فارسی منتقل می‌کنیم باید همین الگو را به سایر زبان‌ها نیز پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سانسور و تقطیع خبر امروزه در اطلاع‌رسانی سطح جهانی توسط کسانی که به ارزش‌های خبری پایبند نیستند، اجرا می‌شود.

وی از اخبار دروغ به عنوان یکی از راه‌های پیشبرد منافع منفعت طلبان یاد کرد و خطاب به کارمندان شبکه‌ی خبر، گفت: مطمئنا شبکه‌ی خبر در آینده‌ای نزدیک با ارسال و انتقال اخبار صحیح یکی از مطرح‌ترین شبکه‌های جهانی خواهد بود.

رییس‌جمهور در بیان خبری خوش اعلام کرد: در جلسه‌ی یک‌شنبه شب دولت، در مورد تاسیس بانک جوانان تصمیم گرفته شد. این بانک قرار است به جوانان از جمله در زمینه‌ ازدواج کمک کند.

احمدی‌نژاد در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف صدا و سیما، به معاونت سیما رفت و با حضور در برنامه‌ی زنده خانواده هم‌چنین اظهار داشت: انشاءالله تا اواخر دهه‌ی فجر اخبار خوبی را در ارتباط با پیشرفت کشور در عرصه‌ی فناوری و مسائل آن اعلام خواهیم کرد و همراه ملت ایران دهه‌ی مبارک فجر را با این خبرهای خوش جشن خواهیم گرفت.

وی در ادامه با بیان این‌که "دولت برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند" اظهار داشت: خانواده‌های مستحکم و در کنار هم باعث خوشحالی است.

رییس‌جمهور گفت: خبرهای خوشی در راه است که قسمتی از آن مربوط به خانواده‌هاست.

وی در تعریف خود از یک مرد خوب آورد: یک مرد خوب به خانواده اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند در امور خانواده مشارکت داشته باشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت خانواده اظهار داشت: خانواده کانون مهر و محبت، دلسوزی و مهربانی است و ما همه باید تلاش کنیم که خانواده‌های مستحکمی در جامعه داشته باشیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه یک تقسیم‌بندی در کشور ما رواج پیدا کرد که مال ما نبود. در این تقسیم‌بندی کار خانه کوچک و بی‌اهمیت و کار بیرون بزرگ و بااهمیت شمرده می‌شود. این باعث شد که بعضا ارزش‌های خانواده زیر سوال برود. در یک خانواده همه با هم غذا می‌خورند و در کنار هم هستند و باید برای حل مسائل نیز در کنار هم باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه به نقش رسانه در تبیین موقعیت خانواده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صدا و سیما یکی از ارگان‌های مهم کشور است و من به عنوان خادم ملت ایران احساس وظیفه کردم که با حضور در این سازمان از زحمات کارکنان آن تشکر کنم.

وی همچنین در پاسخ به سوال مجری این برنامه که از وی پرسید که آیا در خانه غذا درست می‌کنید یا نه؟ گفت: من در خانه اگر فرصت کنم غذا درست می‌کنم و در ماه مبارک رمضان نیز آخرین باری بود که غذا درست کردم.

رییس جمهور هم‌چنین با حضور در شبکه‌ی خبری جام جم از طریق این رسانه با ایرانیان خارج از کشور سخن ‌گفت و اظهار داشت: همه‌ی ایرانیان از جمله ایرانیان خارج از کشور پیشرفت کشور را می‌خواهند و به دنبال اعتلای نام ایران هستند. ایرانیان خارج از کشور با ایرانیان داخل همدل و همراه هستند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با حضور در استودیو شبکه قرآن از خدا خواست که توفیق دهد تا قرآن را در زندگی عملی‌مان نیز به کار بریم.

وی خاطرنشان کرد که باید در ذهن افراد جامعه‌ دریچه‌ای به سمت قرآن باز شود.

رییس‌جمهور هم‌چنین از شبکه خبر نیز بازدید کرد .

رییس‌جمهور در بیان خبر خوشی برای مردم ایران گفت: هر روز که خبر خوش نمی‌توان داد، ولی ان‌شاءالله تا پایان سال جاری جشن هسته‌یی خود را می‌گیریم و پروژه‌های اقتصادی خوبی افتتاح خواهد شد. می‌توانیم با کمک هم به قله‌های بلند پیشرفت دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا احمدی‌نژاد در ادامه‌ی بازدید خود از بخش‌های مختلف صدا و سیما در استودیوی خبری نیمروز ساعت 14 حضور پیدا کرد و در حالی که جلیقه‌ی خبرنگاری پوشیده بود به سوالات گوینده‌ی خبر نیمروزی پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فرا رسیدن زمان انتخابات، اظهار داشت: انتخابات در کشور ما اصیل و واقعی است و چیزی نیست که عده‌ای بنشینند و پشت درهای بسته توافق و بعد ملت را مجبور کنند که از آن تبعیت کنند. ملت ما فرصت انتخاب را دارد؛ چراکه در انتخابات سرنوشت کشور تعیین می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت انتخابات خبرگان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم خود به اهمیت این انتخابات واقفند و می‌دانند که مجلس خبرگان دارای چه وظیفه‌ی مهم و تاثیرگذاری بر سرنوشت کشور است.

وی در ادامه هم چنین به انتخابات شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: مردم خود به اهمیت این انتخابات واقف هستند و می‌دانند که شورا چه تاثیری در زندگی آ‌ن‌ها دارد.

احمدی‌نژاد گفت: انتخابات یک اعلام نظر عمومی مکتوب است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این‌که " کدامیک از بخش‌های خبری را ملاحظه می‌کنید" گفت: سعی می‌کنم که اخبار ساعت 14 شبکه‌ی یک را ببینیم و شب‌ها نیز که به خانه می‌رویم اخبار ساعت 24 شبکه‌ی 6 را مشاهده می‌کنم.

در ادامه گوینده‌ی خبر از رییس‌جمهور دلیل پوشیدن جلیقه‌ی خبرنگاری را پرسید که وی پاسخ داد: من این جلیقه را برای ادای احترام به خبرنگاران و اهالی رسانه پوشیده‌ام. به نظر من لباس هر کاری مقدس است و لباس خبرنگاری نیز مقدس است. من این لباس را امروز با افتخار پوشیدم تا اعلام کنم به تلاش‌هایی که در اینجا کشیده می‌شود آگاه و واقف هستم. می‌دانم کار خبر چه سختی‌هایی دارد و چه بالا و پایین‌هایی دارد. می‌خواستم با پوشیدن این لباس از خبرنگاران که در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

رییس‌جمهور گفت: در حال حاضر صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مهمی در رفع تشنگی دانستن ملت‌های جهان دارند و رسانه ملی می‌تواند پیام ملت ایران را به تمام جهان مخابره کند.

احمدی‌نژاد در ا دامه بازدید از بخش‌های مختلف صدا و سیما، در جمع مدیران رسانه‌ی ملی با ابراز خرسندی از حضور در این جمع، به اهمیت نقش رسانه‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که " ما در یک نقطه‌ی عطف تاریخی قرار داریم" افزود: اکنون ملت‌ها تشنه‌ی عدالت هستند و نگاهشان به ملت ایران است.

وی با بیان این‌که "ما دو ماموریت بزرگ؛ ساختن ایران اسلامی و معرفی الگو به بشریت را بر عهده داریم" گفت: در حال حاضر چشم جهانیان به سمت ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ایران نقش مهمی در عرصه‌ی جهانی دارد و کوچک‌ترین اتفاق در ایران معادلات سیاسی را به هم می‌زند. ما در حال حاضر با مساله‌ی شبیخون فرهنگی یا ناتوی فرهنگی روبه‌رو هستیم و باید برای مقابله با این امور تدابیری را بیاندیشیم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: باید خودباوری ملی را گسترش دهیم. ما برای حضور در عرصه‌ی جهانی نیازمند شرایطی هستیم که یکی از شاخص‌ترین این شرایط، باور داشتن خود است.

وی ادامه داد: در هر عرصه، کسی که منفعل باشد، شکست می‌خورد. ولی اگر بخواهد حضور فعال و تاثیرگذار داشته باشد باید خودباور باشد.

احمدی‌نژاد گفت: از شما می‌خواهم که برای حضور در عرصه‌ی جهانی خود را باور داشته باشید.

رییس‌جمهور به مساله‌ی هسته‌یی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای برای این‌که ملت ایران نتواند به حقش دست پیدا کند، به کشور ایران فشار آوردند و مساله‌ی متوقف کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی را مطرح کردند. برخی از کشورها نیز انتظار داشتند که ایران در هر مذاکره مقداری از حقوق هسته‌یی خود بگذرد؛ در صورتی که دیدیم ملت ایران با خودباوری در این عرصه ایستاد.

وی یادآور شد: من به تمام قاره‌های جهان به‌جز یک قاره سفر کرده‌ام و می‌دانم که در آن‌جا چه خبر است؛ اکنون موجی برای شنیدن پیام ملت ایران به وجود آمده است و همه تشنه هستند که این پیام را بشنوند.

احمدی‌نژاد گفت: دنیا دارد به سرعت احمدی‌نژادی می‌شود و فرهنگ ایرانی دفاع از عدالت و معنویت در حال گسترش است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که "در تولیدات سازمان صدا و سیما محتوا بسیار مهم است" ادامه داد: در برنامه‌های سازمان صدا و سیما باید تلاش شود که حقیقت را منعکس کنیم. البته نباید در بیان این حقایق، ارزش‌های جامعه پایمال شود.

وی گفت: ما باید سراغ کارهای فاخر و ارزشمند برویم. باید کارهای قابل عرضه به تمام جهانیان تولید کنیم. گرچه در حال حاضر کارهای ما خریدار دارد ولی کافی نیست.

احمدی‌نژاد از تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان صدا و سیما خواست که در برنامه‌های خود وحدت ملی را گسترش دهند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که "ایران بوستانی است پر از گل‌های زیبا و همه‌ی ما یک خانواده هستیم" گفت: تقویت این خانواده یا به عبارتی تقویت وحدت ملی باید سرلوحه‌ی کارها قرار گیرند. ما در این راستا باید از خرده فرهنگ‌ها صیانت کنیم.

وی افزود: بعضا دیده می‌شود که با خرده فرهنگ‌ها و لهجه‌ها برخورد منفی صورت می‌گیرد که این اشتباه است. این خرده فرهنگ‌ها، جزئی از فرهنگ ایران است که باید تقویت شود. ما باید در چارچوب وحدت ملی و صیانت از فرهنگ، خودباوری را افزایش دهیم.

احمدی‌نژاد افزود: هر کاری که در صدا و سیما صورت می‌گیرد دارای اثر فرهنگی است و شما باید در تحلیل اخبار به سمتی بروید که خودباوری را تقویت و از فرهنگ بومی دفاع کنید.

وی تاکید کرد: ما باید در سیاست و علم نیز خودباوری را گسترش دهیم. ما نباید ملت خود را تحقیر و ملت‌های دیگر را بزرگ کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به تولیدکنندگان برنامه‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: شما باید در برنامه‌های خود از ادبیات فارسی مراقبت کنید. نباید اجازه دهید واژه‌هایی وارد ادبیات شود که متناسب با زبان فارسی نیست. باید از زبان فارسی صیانت کرد. متاسفانه بعضا این امر در برخی برنامه‌های صدا و سیما رعایت نمی‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه به بحث آگهی‌های تلویزیونی اشاره کرد و در عین حال گفت: قبول دارم که صدا و سیما برای تامین نیازهای خود باید از روش‌هایی استفاده کند. ولی بعضا دیده می‌شود که مثلا وسط یک برنامه‌ی پربیننده مثل سریال نرگس مدت طولانی آگهی پخش می‌شود و این رشته‌ی کار کارگردان و نویسنده‌ی آن مجموعه را از هم می‌پاشد.

وی گفت: باید در ارتباط با هزینه‌ها در بعضی جاها صرفه‌جویی کنیم.

وی هم‌چنین گفت: در برنامه‌های طنز نیز بعضا واژه‌هایی استفاده می‌شود که چندان مناسب نیست.

رییس‌جمهور گفت: در برنامه‌های مختلف صدا و سیما باید به اقشار و گروه‌های مختلف احترام گذاشت؛ چراکه هریک از آن‌ها دارای شخصیت‌های اجتماعی هستند. مثلا یادم هست که در برخی از برنامه‌ها همیشه می‌آمدند و یک خصوصیاتی از معلمان را مطرح می‌کردند و این باعث می‌شد که معلمان از کل جامعه احساس جدایی کنند. این خود تبعات منفی را به دنبال دارد؛ چراکه وقتی که یک گروه احساس جدایی از جامعه می‌کند، آن جامعه نمی‌تواند رفتار آن گروه را کنترل و نظارت کند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: دیدید که بر اثر اشتباه یک رسانه، تعداد زیادی از هموطنان ما دل‌آزرده شدند. پس در امر اطلاع‌رسانی، احترام به شخصیت‌ها و اقشار مختلف بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که "ملت ایران همیشه موحد و خداپرست بوده‌اند" اظهار داشت: تولیدکنندگان برنامه‌های مختلف صدا و سیما باید اخلاق را در برنامه‌ها رعایت کنند. ملت ایران حامل ارزش‌های اسلامی است. شما کارگردانان باید خصوصیات ملت ایران را منعکس کنید. واقعیت را منعکس کنید ولی باید مواظب باشید که در بیان این واقعیت‌ها ارزش‌ها از بین نرود.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که در طول این سال‌ها برخی می‌خواستند این را القا کنند که بین نسل‌های ما تضاد وجود دارد، گفت: مثلا می‌آمدند و می‌گفتند نسل سوم با پدر و مادرش که نسل دومی هستند خیلی تضاد دارد، در صورتی که این اشتباه است؛ چراکه نمی‌شود بین یک فرزند و خانواده تضاد وجود داشته باشد. نمی‌شود بین پایین دست و بالادست یک رودخانه تفاوت وجود داشته باشد. البته باید هر نسل از نسل قبلی خود پرنشاط‌تر و پرشورتر باشد و به بزرگ‌تر خود احترام بگذارد.

وی به مدیران سازمان صدا و سیما توصیه کرد که به جوانان میدان بیشتری بدهند و افزود: فکر می‌کنم که شما قادر هستید به نحوی عمل کنید که دنیا برای خرید تولیدات‌تان در صف بایستند. اکنون نیز کالاهای شما مشتری دارد ولی باید کارتان ارزشمندتر و قوی‌تر شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از وظایف یک رسانه، اطلاع‌رسانی است. اطلاع‌رسانی جزو ضروریات زندگی انسان شده و اگر کسی ارتباطش با رسانه‌ها قطع باشد نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرد. امروز ضرورت اطلاع‌رسانی مانند هوا شده است.

وی گفت: اکنون بخش‌های خبری صدا و سیما خوب هستند ولی باید قوی‌تر و کارشناسی‌تر شوند. به نحوی که بتوانند در عرصه‌ی جهانی رقابت کنند. سرعت و جذابیت خبر و رعایت اصول چندگانه خبر لازم و ضروری است ولی باید در بیان خبر، چیزهای دیگری را نیز مدنظر داشت؛ این که کدام خبر را بدهید، بر روی کدام واژه اصرار کنید. باید در عرصه‌ی خبر دقت‌ها را بالا برد.

احمدی‌نژاد در ادامه به ضرغامی توصیه کرد که خود یا یکی از معاونانش در جهت حل مشکلات کارکنان سازمان صدا و سیما اقداماتی را انجام دهند و گفت: در بازدید امروز من از این سازمان، تعداد زیادی اظهار داشتند که دارای قرارداد شرکتی هستند و حقوق‌شان را به صورت مرتب دریافت نمی‌کنند. من از آقای ضرغامی می‌خواهم که خود یا یکی از معاونینش به این امر توجه کرده و مسوولیت حل این مشکل را بر عهده بگیرند؛ چرا که امروز رسانه‌ی ملی و صدا و سیما یک خانواده‌ی بزرگ است.

رییس‌جمهور گفت: به زودی ایران با قدرت به لطف خداوند وارد عرصه‌های جهانی خواهد شد و شما بسترساز آن هستید.

وی گفت: ما باید مشکلات داخلی‌مان را به سرعت جمع و جور کنیم و به افق‌های دور بیاندیشیم.

رییس‌جمهور گفت: تصمیمات این دولت در عرصه‌ی اقتصاد و مدیریت، کارشناسی‌ترین تصمیماتی است که تاکنون اتخاذ شده و ما یک تصمیم را بدون کارشناسی و انجام بررسی‌های لازم اتخاذ نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد با بیان این‌که " این دولت برآمده از راز و نیاز و دعاهای مردم است و حتی یک نفر به من گفت که نذر کرده بودم به اندازه‌ی آرای احمدی‌نژاد صلوات بفرستم" ادامه داد: این از خصوصیات مردم انقلابی کشور ماست.

وی ادامه داد: چندی پیش یک نفر به من پیام داده بود که آیا اقتصادی که تو پیاده می‌کنی مدل هابرماس است یا مدل فلانی؟ من به وی پیام دادم که گویی شما هنوز متوجه نشده‌اید؛ روش ما متاثر از این روش‌ها و الگوهای خارجی نیست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که " این دولت از آن ملت است" گفت: ما همه موظفیم که مسوولیت‌های خود را در ارتباط با خدمت به مردم انجام دهیم.

وی با بیان این‌که " در حال حاضر عده‌ای در برابر سیاست‌های دولت مانع‌تراشی می‌کنند و دائم می‌گویند این سیاست و آن سیاست دولت اشتباه است" اظهار داشت: عده‌ای خود را مرکز علم می‌دانند و اگر با آن‌ها مشورت صورت نگیرد و در جریان مسایل قرار نگیرند، می‌گویند این تصمیم اشتباه است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: کشور ما متعلق به 10 الی 20 نفر نیست، بلکه متعلق به همه‌ی ملت‌هاست. هیچ دولتی حق ندارد که به خاطر منافع خودش به منافع ملی آسیب برساند. هیچ دولتی حق ندارد که برای تبلیغ خود حرف بزند. هیچ‌کس اعم از وزیر، رییس‌جمهور حق ندارد که از امکانات دولت برای منافع خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: دولت، دولتی پرکار، پرامید و پرنشاط است. دولت معتقد است که می‌تواند خصوصی‌سازی را سریع انجام دهد. بعضی‌ها با ایراد می‌گویند دولت از مسیر منحرف شده یا اشتباه می‌رود؛ در صورتی که من می‌گویم؛ تصمیمات این دولت بسیار کارشناسی شده و مطالعه شده است. در 12 سال گذشته فقط 3 هزار میلیارد تومان به مردم سهام واگذار شده ولی شما می‌بینید که در 4-5 ماه اخیر دولت توانست 2 هزار و 300 میلیارد تومان واگذاری انجام دهد و این به مرور زمان ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهور با بیان این‌که " شاخص‌های اقتصادی ما امروز مثبت است و به سمت خصوصی‌سازی حرکت می‌کنیم" گفت: نمی‌دانم چرا برخی فقط سعی می‌کنند امور منفی را بیان کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما رو به رشد هستیم و در حال حاضر بورس ما توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. در هفت ماهه‌ی اخیر 12 درصد رشد داشته‌ایم. این رشد در حالی صورت می‌گیرد که بورس کشورهای اطراف ما در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد، این پیروزی به ملت تعلق دارد.

وی گفت: برخی‌ تصور می‌کنند که اگر خود در عرصه حضور نداشته باشند، کار غلط صورت گرفته است. مثلا عده‌ای به سیاست خارجی این دولت ایراد می‌گیرند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که " ما می‌توانیم با مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم" اظهار داشت: عده‌ای تصور می‌کنند برای این‌که کشور پیشرفت کند، باید مانند لاک‌پشت حرکت کرد و هرگونه حرکت سریع را در این ارتباط نفی می‌کنند؛ در صورتی که این اشتباه است.

وی در ادامه با بیان این‌که " بعضا امکانات در کشور به صورت عادلانه توزیع نشده است" اظهار داشت: مثلا یک عده‌ای که قبلا مسوول بودند و رفته‌اند، مقدار زیادی از زمین‌های لواسان و دماوند را خریده‌اند و اکنون مردم آن‌جا برای این‌که بتوانند 200 متر بخرند و در آن‌جا آلونکی بسازند دچار مشکل شده‌اند. سوال این است که چرا برخی از موقعیت‌های خود سوءاستفاده کرده‌اند. مثلا می‌روند 30 هزار هکتار زمین دماوند را می‌خرند. می‌دانید با این 30 هزار هکتار می‌شود چه تعداد خانواده‌ای را اداره کرد؟

احمدی‌نژاد افزود: ما برای اصلاحات آمده‌ایم. مثلا من در نهاد ریاست جمهوری در اوایل مشاهده کردم یک نفر که 10 سال قبل در نهاد فعالیت می‌کرد، چهار تا ماشین از نهاد گرفته و هنوز بعد از 10 سال فیش‌های بنزین ماشینش و تعمیراتش برای نهاد فرستاده می‌شود و ما خرج کسی را می‌دهیم که اصلا در آن‌جا حضور ندارد. آیا برخورد با چنین افرادی، اخلال در اقتصاد کشور است؟ آیا اگر جلوی این افراد ایستادیم و نگذاشتیم سواستفاده کنند این اخلال در اقتصاد کشور و مانع رشد اقتصاد است؟

رییس‌جمهور با بیان این‌که "دولت در برابر کسانی که حق ملت را ضایع و به ملت توهین می‌کنند" ایستادگی خواهد کرد، گفت: من به عنوان رییس‌جمهور به شما قول می‌دهم که نگران نباشید.

وی گفت: قبول دارم که در حال حاضر مشکل مسکن وجود دارد، یا در درآمدها تفاوت‌های زیادی وجود دارد، ولی معتقدم که باید برای حل این مشکلات تلاش کرد و اقدامات عالمانه انجام داد.

وی تاکید کرد: شما بدانید تصمیماتی که در دولت گرفته شده، کارشناسی‌ترین تصمیماتی است که در اقتصاد و مدیریت کشور گرفته شده و آثار آن را می‌بینید؛ سفرهای استانی، توزیع سهام عدالت، اجرای اصل 44 قانون اساسی.

رییس‌جمهور به سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: عده‌ای به این سفرها ایراد می‌گیرند و می‌گویند باعث افزایش خرج می‌شود؛ در صورتی که من چنین امری را قبول ندارم. آیا نباید یک رییس‌جمهور یا وزرا به نقاط مختلف این کشور سر زده و مشکلات را از نزدیک ببینند؟

وی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند رییس‌جمهور روزی مثلا 2 الی 4 ساعت کار می‌کند؛ در صورتی که این دولت و وزرای آن دغدغه‌ی حل مشکلات مردم را دارند و 16 ساعت در روز فعالیت می‌کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که " این دولت برآمده از آرای مردم است" گفت: شما مطمئن باشید که ما کوچک‌ترین تصمیم بررسی نشده نمی‌گیریم. اگر دیدید که ما به سراغ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تغییر و تحولات رفتیم؛ می‌دیدیم که باید این تغییر و تحولات صورت بگیرد. یک نفر به من گفت که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در طول این سال‌ها رییس‌ رییس‌جمهور بوده و تازگی‌ها نیز قدرتش را بیشتر افزایش داده است. من گفتم ما برای این امور آمده‌ایم. ما آمده‌ایم که هر چیزی را سر جای خود قرار دهیم و اصلاح کنیم.

رییس‌جمهور خطاب به کارکنان ساختمان شهدای رادیو گفت: شما علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی نقش مهمی نیز در فرهنگ‌سازی بر عهده دارید.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ی بازدید از سازمان صدا و سیما در جمع کارکنان صدا با اظهار خوشحالی از این حضور ادامه داد: به اعتقاد من حتی اگر رسانه‌های تصویری گسترش بیشتری پیدا کنند، بازهم نمی‌توانند جای رادیو را بگیرند؛ چراکه رادیو دارای ویژگی‌هایی است که تصویر آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بعضا ماندگارترین آثار هنری از صدا ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " کار هنرمندان رادیو سخت است، آن‌ها باید تمام احساس را از طریق صدا منتقل کنند در صورتی که تصویر چنین مشکلی را ندارد" افزود: مجموعه‌ی برنامه‌های رادیو متنوع و پرحجم و بسیار موثر و تاثیرگذار است.

احمدی‌نژاد گفت: تردید ندارم که اگر شما امکانات‌تان گسترش پیدا کند می‌توانید در فرهنگ جهانی تاثیرگذار باشید.

رییس جمهور با اشاره به " هنرمندی هنرمندان برنامه‌ی طنز جمعه‌ی ایرانی" خطاب به این هنرمندان گفت: شما با برنامه‌ی طنز خودتان خستگی چند ماهه را از تن ما بیرون کردید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله‌ی فرهنگ اظهار داشت: یکی از مهمترین مسوولیت‌های هنرمندان به خصوص هنرمندان صدا صیانت از فرهنگ این سرزمین است. شما امر اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهید ولی در کنار عمل اطلاع‌رسانی به فرهنگ‌سازی نیز اقدام می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ این سرزمین، فرهنگی غنی، ارزشمند و قابل عرضه برای تمام جهانیان است و من تردید ندارم که اگر روزی مجموع امکانات شما این زمینه را فراهم کند، می‌توانید در ساختن فرهنگ جهانی تاثیر زیادی داشته باشید.

رییس جمهور در ادامه به اهمیت حفظ زبان فارسی اشاره کرد و گفت: زبان فارسی جزء هویت و فرهنگ ماست. زبان فارسی بی‌بدیل است و شما می‌توانید نقش مهمی در گسترش زبان فارسی داشته باشید. شما باید با برنامه‌های متنوع این زبان را گسترش داده و به صورت صحیح به نسل‌های بعدی انتقال دهید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " شما هنرمندان رادیو در امیدوار کردن و بانشاط کردن مردم جامعه نقش مهمی دارید" اظهار داشت: ما مردمی بانشاط و امیدوار می‌خواهیم، ملت ناراحت، مایوس و خمود به درد ما نمی‌خورد و شما نقش مهمی در بانشاط کردن مردم بر عهده دارید.

وی ادامه داد: انسان بانشاط می‌تواند کارهای بسیار زیادی را انجام دهد، ولی فردی که مایوس باشد و تمام امکانات را نیز بر عهده داشته باشد، نمی‌تواند از این امکانات استفاده کند، چون مایوس است. ولی یک انسان امیدوار با کمبود امکانات نیز می‌تواند پیشرفت کند و شما دیدید که تعدادی از خانم‌های جامعه‌ی ما توانستند قله‌ی اورست را بانشاط فتح کنند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که " رسانه‌ی صدا و سیما تاثیرگذار و بی‌بدیل است و باید پاسخگوی مطالبه‌ی تمام کشور باشد" در عین حال گفت: فرهنگ ملت ما فرهنگی غنی است و شما وظیفه دارید که فرهنگ ملت ایران را در عرصه‌ی جهانی گسترش داده و معرفی کنید.

وی ابراز امیدواری کرد که زمینه‌ای فراهم شود تا همه بتوانند روزانه 4 الی 5 ساعت به برنامه‌های صدا و سیما و رادیو توجه و از آن استفاده کنند. دولت هر اقدامی را که بتواند، در راستای تقویت فعالیت‌های شما انجام خواهد داد و شما را تنها نمی‌گذارد.

رییس‌جمهور با بیان این که " یک نبرد نانوشته در سراسر گیتی وجود دارد ونقش اول را در این نبرد رسانه‌ها ایفاء می‌کنند" گفت: رسانه‌های ما نیز به لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری و محتوا ‌باید وارد این میدان شوند.

احمدی‌نژاد در بازدید از نمایشگاه فناوری رسانه که از سوی معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای سازمان صدا و سیما برگزار شده بود، در جمع برگزار کنندگان این نمایش و گروه فنی صدا و سیما افزود: در عرصه این نبرد برخی از کشورها از فناوری و امکانات بیشتری برخوردار هستند، و این کار را مشکل می‌کنند. با خلاقیت ، ابتکار، ایمان و تعهدی که در شما وجود دارد، انشاءالله ما در این میدان در عرصه‌ فناوری کم نمی‌آوریم.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان این که شما با توجه به اراده‌ای که دارید می‌توانید کمبودها را جبران کنید، گفت: بدانید که در حال حاضر دنیا تشنه دانستن حقیقت است و شما می‌توانید در رفع این تشنگی با انعکاس حقایق و واقعیت‌ها نقش مهمی داشته باشید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شما باید نگاهتان بلند و به افق‌های دور باشد. من در این جا لازم می‌دانم که از تمامی زحمات شما تشکر کنم و تردیدی ندارم که با حضور شما دلسوزان ما می‌توانیم در این عرصه فناوری به پیش برویم و کمبودها را جبران کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این که "باید برنامه‌ریزی شده عقب‌ماندگی‌ها را در این عرصه جبران کنیم" در عین حال افزود: البته در حال حاضر نیز ما در این عرصه به پیشرفت‌های زیادی نزدیک شده‌ایم و بسیاری از دستگاه‌های مورد نیاز در این عرصه تولید داخل است. می‌توانیم با تولید این دستگاه‌ها هزینه را پایین آورده و کیفیت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم نشاط و خلاقیت در این عرصه‌ حاکم شود تا بتوانیم به پیشرفت‌های زیادی برسیم. در حال حاضر به برخی از استان‌ها سفر می‌کنیم؛ مردم از نداشتن پوشش برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما اظهار ناراحتی می‌کنند و من امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود که تمام کشور بتوانند به راحتی از برنامه‌های صدا و سیما برخوردار شوند.

کد خبر 8868

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز