همشهری آنلاین: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از لغو نام‌نویسی سفر به عتبات عالیات در شهریور امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حسین اکبری گفت: با توجه به کافی نبودن امکانات خدماتی در کشور عراق، اداره کل عتبات عالیات تصمیم گرفته است که نام‌نویسی شهریور برای عزیمت به عتبات عراق در ماه‌های مهر و آبان را لغو کند.

معاون عتبات عالیات با تأکید بر این‌که با جدیت پیگیر بهبود وضع خدماتی زائران کشورمان است، افزود: کاروان‌های زائران ایرانی، از این پس تنها از هتل‌ها و سامانه حمل و نقلی استفاده خواهند کرد که از حداقل‌های استاندارد برخوردار باشد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال روزانه 20 تا 30 کاروان شامل زائرانی که در تیرماه نام‌نویسی کرده بودند، به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

ابلاغی برای محدودسازی اعزام به عتبات نشده

همچنین مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مراکز پزشکی این سازمان در عتبات عالیات عراق برای کنترل و پیشگیری از ابتلای زائران به ویروس موسوم به آنفلوآنزای خوکی فعال هستند اما محدودسازی اعزام زائران بستگی به تصمیم مسئولان دارد.

عبدالله نصیری در پاسخ به این‌که با توجه به شیوع آنفلوانزای نوع «آ» در منطقه بویژه در کشورهایی همچون عربستان و عراق، آیا محدودسازی اعزام زائران به عتبات در دستور کار سازمان حج وز یارت قرار دارد؟ افزود: اعمال محدودیت صرفاً با ابلاغ کمیته کشوری مبارزه با آنفلوآنزا امکان‌پذیر و قانونی است.

سازمان حج وز یارت به تازگی و به منظور استاندارد سازی اماکن اقامتی در عراق، اعلام کرد که به طرف عراقی برای نوین‌سازی هتل‌ها و مراکز اقامتی زمان تعیین شده و بدیهی است که تا اجرای این مهم کاهش اعزام زائران به عتبات عالیات در دستور کار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به اعمال محدودیت در عمره و توقف اعزام زائران در ماه مبارک رمضان به عربستان، اظهار داشت: این فرایند در پی مصوبه کمیته کشوری و ابلاغ آن به این سازمان و به منظور پیشگیری از ابتلای زائران ایرانی به ویروس آنفلوآنزا اجرایی شد.

کد خبر 88470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز