جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مجموعه عکس از جنگ تحمیلی حاصل کار مهدی منعم است که در کتابی با عنوان قربانیان جنگ از سوی انتشارات تصویر ایران به بازار کتاب عرضه شده است

به گزارش همشهری‌آنلاین عکاس کتاب خود در کشاکش زخم‌های به جای‌مانده از دوران جنگ حضور داشته است و تصویر‌های کتاب حاصل حضور زنده وی و دوربین‌عکاسی‌اش است. او در یادداشتی که در ابتدای کتاب آورده است صحنه‌ها را این گونه توصیف کرده است:

 «من سال‌ها با صحنه‌های تلخی روبه رو شدم که با دوربین عکاسی آنها را مستند کردم. این عکس‌ها حاصل احساس ناخوشایندی است که از کابوسی به نام جنگ در ذهن دارم. با همه وجود تلاش کردم این احساس را  به تمام جهانیان منتقل کنم. برای آنکه به زندگی همراه با صلح و آرامش فکر کنیم. شک ندارم که تصاویر عکاسی قادراست جهانیان را در راه رسیدن به تفاهم انسانی و زندگی در صلح و آرامش یاری دهد و این یعنی معجزه تاثیر گذاری عکس، که به آن ایمان دارم.

علاوه بر مقدمه عکاس و مولف کتاب چند تن از چهره‌های شاخص عکاسی ایران که برخی از آنها در زمینه عکاسی جنگ هم تجربه دارند در نوشته‌ای بیانیه مانند عکس‌های مهدی منعم را بیانیه‌ای ضد جنگ و توجه دهنده جهانیان به صلح معرفی کرده‌اند.

در این بخش از کتاب نام عکاسانی چون بهمن جلالی، امیر علی جوادیان، مریم زندی، حسن سربخشیان، افشین شاهرودی، سیف‌الله صمدیان، اسماعیل عباسی، جاسم غضبانپور، نصرالله کسراییان و محمود کلاری .. آمده است.

قربانیان جنگ(جنگ عراق- ایران):مولف وعکاس؛مهدی منعم/ناشر:انتشارات تصویر ایران/قطع خشتی بزرگ جلد سخت با روکش و کاغذ گلاسه/116 صفحه

کد خبر 88317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز