چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: 700 هزار نفر در مدیریت بحران کشور فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین باقری در همایش مدیران کل دفاتربازسازی و حوادث غیرمترقبه ی استانداری ها کشور با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان مدیریت بحران را تجهیز ، آموزش و سازمان دهی مدیریت بحران ایران است، اظهار داشت: اهداف عمومی این همایش مروری بر برنامه ها و کارهای انجام شده، تبادل تجارب و سنجش عملکرد استان‌ها است.

وی با بیان اینکه تبیین فصل جدید فعالیت های مدیریت بحران و تجلیل از خانواده های مدیران بحران هم از اهداف تخصصی این همایش می باشد گفت : مدیریت بحران ایران ، سازمانی نوپا است و حدود دو و نیم سال تلاش شد تا قانون آن به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد‍‍[لایحه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور] و تلاش نمایندگان مجلس ، زیر مجموعه های دولت نهم در وزارت خانه ها و ادارات در این زمینه قابل تقدیر است.

باقری همچنین برقراری ارتباط بین کارگروه ها در فصل مدیریت بحران و عناصر اجرایی این سازمان را از دیگر هدف این همایش ذکر کرد.
 
استاندار اردبیل نیز در این همایش گفت: اردبیل یکی از استان های مهم در زمینه ی حوادث طبیعی محسوب می شود و از زلزله، طوفان، سیل و رانش زمین گرفته تا کولاک برف ، سرما و یخبندان و خشک سالی در این منطقه روی می دهند.

منصور حقیقت پور افزود : نگاه ما به این حوادث نه تهدید محور بلکه فرصت محور است و اعتقاد داریم که بسیاری از این حوادث در صورت مدیریت و مهار صحیح آن ها به فرصت های گران بهایی در زمینه ی تولید انرژی و افزایش درآمدهای اقتصادی و معیشتی منطقه تبدیل خواهند شد.

وی گفت: موضوع های مربوط به مدیریت بحران در ایران طی ماه های اخیر دارای قوام اصولی شده اند.

حقیقت بیان داشت: تثبیت این سازمان می تواند با استفاده از اصل هماهنگی ، نهادهای امدادرسان را وارد صحنه کند و امید می رود با تمرین و مقاوم سازی پایدار از هدر رفتن دارایی های کشور براثر این گونه حوادث جلوگیری نماییم.

بر اساس این گزارش مسائلی مانند مخاطرات جوی ، مقاوم سازی مدارس ، مقاوم سازی اماکن روستایی ، آنفلوانزای خوکی ، نقش حمل و نقل در امداد و نجات ، نحوه ی کار امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، بیمه های کشاورزی و ساختمان ، خشکسالی ،تهیه نرم افزارهای بانک جامع اطلاعات مدیریت بحران و گزارش عملکرد آخرین وضعیت ساختمان های مدیریت بحران و سالن های چند منظوره از محورهای این همایش هستند.

کد خبر 88230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز