سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر هند روز سه‌شنبه اعلام کرد، بحران‌های چند گانه پیش روی هند زنگ هشدار را به صدا در آورده است.

خبرگزاری آلمان از دهلی نو گزارش داد، مانموهان سینگ در کنفرانس وزیران محیط زیست همه ایالت‌ها که در پایتخت هند برگزار شد، گفت: "تغییرات اقلیمی تهدیدی برای اکوسیستم‌های شکننده ماست. ما به چشم‌انداز خشکسالی قریب‌الوقوع چشم دوخته‌ایم. کمیاب شدن آب در حال عجین شدن با زندگی است. آلودگی تهدیدی فزاینده برای سلامت و محل سکونت ماست."

نخست‌وزیر هند گفت دولت‌های ایالتی باید گام‌های فوری برای رفع آلودگی، پاکسازی رودخانه‌ها و مقابله با تغییرات اقلیمی بردارند.

سینگ با توصیف تغییرات اقلیمی به عنوان چالش عمده جهانی گفت هند هم به اندازه دیگر کشورها از این مساله نگران است.

وی گفت: "هیچکس نباید تردید داشته باشد که ما نه تنها به طور کامل تایید می‌کنیم این موضوع برای کشور ما از اهمیت برخوردار است، بلکه آینده کشورمان ما را ملزم به بررسی آن می‌کند."

بر اساس گزارشی دولتی که 11 اوت منتشر شد، هند پنج درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان سهم دارد که حدود یک چهارم چین و یک بیستم ایالات متحده آمریکاست.

اختلافات میان کشورهای توسعه یافته با هند و چین بر سر انتشار گازهای گلخانه‌ای سد اصلی در حصول توافقنامه جدید بین‌المللی درباره تغییرات اقلیمی است.

هند از پذیرش معاهده الزام‌آور کاهش گازهای گلخانه‌ای سر باز زده است و می‌گوید کشورهای توسعه یافته هستند که باید ابتدا از سهم عمده خود در تولید این گازها بکاهند.

کد خبر 88134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز