مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: آلودگی صوتی ناشی از فرود هواپیماها در فرودگاه مهرآباد ازجمله مشکلات مهم جنوب غرب تهران است.

شهردار منطقه 9 با بیان این مطلب اضافه کرد که این آلودگی صوتی اثرات زیست‌محیطی بسیاری در پی دارد و باید اثرات منفی آن را کاهش دهیم.

علیرضا جعفری که دیروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به اینکه پادگان جی فرصت مناسبی برای افزایش سرانه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است باید در طراحی توسعه آن به‌گونه‌ای عمل شود تا مشکلات منطقه در بلندمدت از بین برود.
وی افزود: ایجاد مراکز خدماتی در کنار پادگان جی می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کند.

به گفته جعفری تغییر عملکرد فضای پیرامونی فرودگاه از نگاه مسکونی به نگاه خدماتی باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار منطقه 9 مسائل ترافیکی را از دیگر مشکلات محدوده فرودگاه مهرآباد دانست و گفت: مسافران بسیاری که قصد عزیمت به فرودگاه را دارند از محدوده منطقه ما عبور می‌کنند که این از فرصت‌هایی است که وجود این فرودگاه برای ما فراهم کرده اما مسائل ترافیکی حاصل از این تردد‌ها که اوج آن در ورود و خروج حجاج از کشور قابل لمس است از جمله مشکلات منطقه است.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: وجود برج بزرگ آزادی از مهم‌ترین شاخصه‌های این منطقه است که به‌عنوان یک المان شهری دارای کارکرد فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مسائل شهری برج آزادی بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، از شست‌وشوی این برج در پایان ماه جاری خبر داد و گفت: مطالعات و بررسی‌ها در این خصوص انجام شده و مذاکرات با پیمانکاری که قابلیت شست‌وشوی برج با حفظ مسائل مربوط به میراث فرهنگی را دارد انجام شده و به‌زودی این کار آغاز می‌شود.

جعفری ادامه داد: یکی از محدودیت‌هایی که در شست‌وشوی این برج وجود دارد عدم استفاده از داربست است؛ ازاین‌رو باید از تجهیزات خاصی استفاده کرد که در این خصوص کارگرانی در خارج از کشور آموزش دیده‌اند تا کار شست‌وشو از سوی آنان انجام گیرد. همچنین در قسمت‌هایی از برج که نیاز به کاشی‌کاری دارد از کاشیکاران مجرب و اصفهانی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به‌وجود 4 تپه در 4 گوشه میدان آزادی گفت: طراحی برای توسعه میدان انجام شده که پس از انجام بررسی‌های لازم این کار صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 9 به محله امامزاده عبدالله در این منطقه اشاره و عنوان کرد: زیارتگاه امامزاده عبدالله که 2 فرزند حضرت عباس(ع) در آنجا مدفون شده‌اند از جمله اماکنی است که بسیار غریب واقع شده و برای شهروندان تهرانی ناآشناست از این‌رو باید با رسیدگی به این مکان مقدس آن را به قطب فرهنگی و مذهبی منطقه تبدیل کنیم.

کد خبر 87711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز