یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: راجر فدرر مرد شماره یک تنیس جهان با پیروزی برابر جیمز بلیک آمریکایی جام مسترز شانگهای را بالای سر برد.

به گزارش بی.بی. سی،پیروزی فدرر در سه ست پیاپی با نتایج 0-6 ،3-6 و 4-6 به دست آمد.این مسابقه تنها یک ساعت و 37 دقیقه به طول انجامید.

در این فصل راجر فدرر موفق شده مقام اول 12 تورنمنت از 17 تورنمنت را از آن خود کند.فدرر 25 ساله تاکنون 45 مقام را کسب کرده که از این میان می‌توان به پیروزی در 9 گراند اسلم و 12 ماسترز اشاره کرد.تعداد پیروزی‌های فدرر در هر مسابقه نیز به عدد 92 رسیده است .با این پیروزی اخیر نیز فدرر یک پله به آرزوی نهایی خود ،کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ نزدیک می‌شود.

در پایان این مسابقه سریع و تقریبا یک طرفه جیمز بلیک که سال آینده را در مقام چهارم جهان آغاز خواهد کرد،از مردمی که طی یک هفته برگزاری تورنمنت شانگهای از وی حمایت کرده بودند تشکر کرد و گفت:راجر به من در این مسابقه درس بزرگی داد و من افتخار می‌کنم که در برابر یکی از بزرگان تاریخ تنیس در این دیدار ظاهر شدم.

فدرر نیز در پایان مسابقه گفت:نمی‌توانستم بهتر از این بازی کنم،حتی در یک مرحله از بازی نیز از سبک بازی خودم خنده‌ام گرفته بود،در طول این دیدار در پاسخ به بازی حریفم بهترین ضربات را به توپ زدم.همه چیز تحت کنترلم بود وهر کاری که می‌خواستم می‌کردم.

پیروزی راجر فدرر در حالی در برابر رقیب آمریکایی‌اش به دست می‌آید که جیمز بلیک پیش از رسیدن به دیدار فینال بازیکنان بزرگی نظیر رافائل نادال،نیکلای داویدنکو و مدافع جام قهرمانی شانگهای دیوید نعلبندیان را از پیش رو برداشته بود.

کد خبر 8768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز