گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به دستگیری عده‌ای از خبرنگاران در جریان اغتشاشات اخیر اعلام کرد:

ما از بازداشت خبرنگاران خوشحال نیستیم و امیدواریم کسانی که بیگناه بازداشت شده‌اند سریعا آزاد شوند و کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند به جزای عمل خود برسند.

عباسعلی کدخدایی در یک نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید محمدعلی ابطحی در دادگاه هفته گذشته ‌اش به نقل از وزیر پیشین کشور گفته بود که حداکثر احتمال تخلف تا سقف 2 میلیون رای وجود دارد ارزیابی شورای نگهبان از این سخن چیست، گفت: در رابطه با انتخابات مجلس چون حوزه‌های کوچک‌تری داریم و با یک تغییر اندک ممکن است سرنوشت عوض شود امکان تقلب و تخلف وجود دارد ولی در مورد ریاست‌جمهوری چون رقم آرا بالاست قابلیت تقلب وجود ندارد؛

مگر اینکه عوامل گسترده‌ای در سطح کشور، عوامل اجرایی را بسیج کنند که این هم تعلیق به محال است.  وی در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار که پرسید ممکن است بخواهند القا کنند که تا سقف 2میلیون تقلب شده است، افزود: تقلب  با سقف 2میلیون و هم بدون سقف را رد می‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه نشست خبری‌‌اش که ایسنا آن را منتشر کرد در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضع شورای نگهبان در برابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ممنوعیت فعالیت دولتمردان در شورای نگهبان گفت: براساس اصل 112 قانون اساسی در موارد اختلافی بین شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی مصوبه مجمع رافع اختلاف است.

در این مورد شورای نگهبان مثل سایر مصوبه‌ها به موضوع می‌نگرد. جابه‌جایی‌های اخیر در قوه قضاییه و شایعه انتقال عباسعلی کدخدایی به قوه قضاییه البته فضای نشست دیروز را تحت‌تأثیر خود قرار داده بود تا آنجایی که وقتی خبرنگاری از کدخدایی از احتمال عفو یا آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده پرسید وی جواب داد: این سؤال را باید از سخنگوی قوه قضاییه پرسید و به‌نظر می‌رسد شما مرا با ایشان اشتباه گرفته‌اید.

کد خبر 87358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز