دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

حمید هیدارن: قرار است مسابقات قهرمانی ستارگان جوان جهان، در تقدیر از افتخارآفرینی‌های نوشاد عالمیان، پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش مازندرانی، در شهر ساری برگزار شود.

 البته پیش از این گفته می‌شد پیکارهای مذکور اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد،اما به‌دلیل همزمانی با رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، این مسابقات احتمالا در اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

 در این باره پای صحبت‌های شاهرخ شهنازی رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ نشستیم که متن این گفت‌وگو در ذیل از نظر شما می‌گذرد؛

  •  تاریخ برگزاری رقابت‌های ستارگان جهان در ساری چرا تغییر کرد و آیا هماهنگی‌ کافی برای عدم همپوشانی با پیکارهای قهرمانی جوانان از قبل صورت نگرفته بود؟

تاریخی که قبلا اعلام شد توسط هیات پینگ‌پنگ مازندران تعیین شده بود و به تایید نهایی نرسید. حتی در مورد زمان جدید نیز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده و باید نشست‌هایی به این منظور برپا کنیم. 

  •  این رقابت‌ها با حضور چند ورزشکار انجام می‌شود و جایزه نقدی آن چه میزان است؟

احتمالا با حضور 24 نفر که 18 الی 19 پینگ‌پنگ‌باز خارجی و صاحب عناوین معتبر بین‌المللی خواهند بود. در مورد تعیین جایزه هم این یک واقعیت است که اگر رقم درخور توجهی برای نفرات منتخب در نظر نگیریم، تعداد ورزشکاران سرشناس حاضر در مسابقات کم شده و از کیفیت آن کاسته می‌شود. 

  •  علت برگزاری رقابت‌ها در استان مازندران چیست؟‌

در واقع این حرکت نوعی قدردانی از زحمات نوشاد عالمیان پینگ‌پنگ‌باز مازنی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان است. ضمن اینکه آقای پریچهره، مدیرکل تربیت‌بدنی استان مازندران و معاون ایشان استقبال خوبی از برگزاری مسابقات در ساری کردند و این امر تاثیر مطلوبی بر رشد رشته پینگ‌پنگ در منطقه شمال کشور خواهد گذاشت. 

  •  برای رقابت‌های قهرمانی آسیا چه طرح و برنامه‌هایی دارید؟

ما ابتدا مسابقات کشورهای اسلامی را پیش‌رو داریم و بعد از آن پیکارهای قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیا انجام خواهد شد. در مجموع سعی داریم ضمن استفاده از تمام نیروهای موجود، بهترین نتایج را با توجه به امکانات و پتانسیل این رشته ورزشی در ایران کسب کنیم.

یکی از مسائل مهمی که در مورد رقابت‌های قهرمانی آسیا باید لحاظ شود، امکان‌سنجی برای استفاده از نوشاد عالمیان در رده بزرگسالان است تا بتوانیم از توانایی‌های این جوان مستعد به شکل جدی‌تری بهره‌مند شویم. 

  •  قضیه برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی در شهر قزوین به کجا انجامید؟

این رقابت‌ها طبق معمول هر ساله در رده‌های سنی پایه انجام می‌شود که احتمالا زمان برگزاری آن در فصل زمستان خواهد بود. اما برای آنکه سطح مسابقات بالا برود، دیگر به‌صورت تیمی از کشورهای مختلف دعوت نمی‌کنیم، بلکه قصد داریم با دعوت از نفرات، شاهد پیکارهایی زیباتر و حساس‌تر باشیم.

همشهری استانها

کد خبر 87313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز