یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورباتیم (Verbatim) در پایان ماه اوت چهلمین جشن تولد خود را با بازاریابی برای هارد درایوهای خارجی طلایی خود برگزار می‌کند.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، این درایوهای 2.5 اینچی برچسب "نسخه سالگرد" را بر خود دارند و وزن هر یک از آنها فقط 161 گرم است.

آنها همچنین یک پورت یو اس بی 2.0 دارند. این دیسک‌های سخت قابل حمل می‌توانند تا 500 گیگابایت داده را در خود ذخیره کنند و قیمت آنها 109 دلار است.

در همین حال شرکت هاما (Hama) هارد درایو‌های جدید خود را به رنگ صورتی، قرمز یاقوتی و ارغوانی عرضه می‌کند. عکس قلب بر روی پوسته این هارد درایوهای ساتا (SATA) که 2.5 اینچی هستند، جای گرفته است. هدف از این نوع طراحی جلب نظر دختران مشتاق فن‌آوری است. این دیسک‌ها در جعبه‌هایی به شکل جعبه شکلات عرضه شده و به قیمت 20 دلار به فروش می‌روند.

این شرکت گزارش داد، اینتل هم دیسک‌های SSD را وارد بازار می‌کند. این دیسک‌ها که به X25-M Mainstream SSD مشهورند با عرض 34 نانومتری تولید می‌شوند.

این تولید جدید محرکی برای اینتل است تا بتواند قیمت SSD خود را تا 60 درصد کاهش دهد. دیسک‌های SSD با حافظه‌های 80 تا 160 گیگابایتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

بر خلاف هارد درایوهای استاندارد، SSDها هیچ بخش متحرکی ندارند که این امر باعث می‌شود بسیار کمتر به شوک و ضربه حساس باشند. آنها به میزان قابل توجهی در ذخیره‌سازی و بازخوانی داده‌ها نسبت به درایوهای متعارف سریع‌تر هستند.

کد خبر 86826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز