یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عزت ابراهیم الدوری معاون صدام و رئیس حزب منحله بعث در یک پیام صوتی که به وی نسبت داده شده از گروه‌های مقاومت عراقی خواسته است در روند سیاسی این کشور مشارکت کنند.

به گزارش الجزیره، الدوری در ادامه پیام صوتی خود که روز شنبه اول اوت به پایگاه‌های اینترنتی ارسال شده افزود که رهبران گروه‌های مقاومت باید جهت ایجاد تحول در اصول مقابله با آمریکا با یکدیگر متحد شوند.

معاون سابق صدام گفت: جهت احیای قانونی که پیش از تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق اعمال می‌شد، باید یک شورای عالی رهبری ملی، سیاسی دربرگیرنده کلیه گروه‌های مسلح و غیر مسلح مقاومت تشکیل شود.

الدوری در این پیام صوتی که به وی نسبت داده می‌شود، همچنین به این مساله اشاره کرد که شورای پیشنهادی وی تنها در صورتی با آمریکا وارد مذاکره خواهد شد که که این کشور به طور کامل نیرو‌های نظامی خود را از عراق خارج کند و مقاومت را به عنوان تنها نماینده قانونی مردم عراق به رسمیت بشناسد.

الدوری در پایان این پیام صوتی بر لزوم پرداخت غرامت از سوی نیروهای اشغالگر به دلیل آسیب‌های وارده به عراق طی سال‌های جنگ تاکید کرد و افزود: تمامی زندانیان عراقی نیز باید از زندان‌ها آزاد شوند.

پیام الدوری یک ماه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از مراکز شهری عراق به سایت‌های اینترنتی ارسال شده است.

خروج نیرو‌های آمریکایی از شهرهای عراق از سوی گره‌های مقاومت عراقی به منزله یک پیروزی بزرگ تلقی شد.

الدوری در فهرست کارت‌های افراد عراقی تحت تعقیب ارتش آمریکا ششمین کارت را به خود اختصاص داده بود.او پس از تهاجم نظامی ارتش آمریکا به عراق همراه با صدام حسین از صحنه سیاسی گریخته بود. در فهرست اسامی افراد تحت تعقیب ارتش آمریکا عمدتا متشکل از اعضای سابق حزب بعث است.

الدوری طی دوران حاکمیت صدام بر عراق در مقام معاون رئیس جمهوری و معاون رئیس شورای فرماندهی انقلاب این کشور انجام وظیفه می‌کرد.

گفته می‌شود، پس از اعدام صدام در 30 دسامبر 2006 در سوم ژانویه سال 2007 الدوری به عنوان رئیس جدید حزب منحله بعث عراق انتخاب شد.

کد خبر 86822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز