همشهری آنلاین: یک گروه از سرمایه‌گذاران چینی مدعی‌اند 500 میلیون دلار هنگ کنگی (64 میلیون دلار آمریکا) به خاطر آنکه بانک‌های هنگ کنگ آنها را به اشتباه انداخته‌اند، ضرر کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان از هنگ کنگ گزارش داد، بر اساس یک گزارش رسانه‌ای که روز شنبه منتشر شد، سرمایه‌گذاران چینی این بانک‌ها - اچ اس بی سی، هانگ سنگ بانک، سیتی بانک، دی بی اس بانک و بانکداری خصوصی ای بی ان آمرو - را متهم کرده‌اند سرمایه‌گذاری بر روی کالاهای دارای ریسک بالا را به عنوان محصولات دارای ریسک پایین به آنها معرفی کرده‌اند.

ساوت چاینا مورنینگ خبر داد، آنها همچنین فعالیت‌های این بانک‌ها را به پلیس گزارش داده‌اند.

آنها اقدام به خرید دارایی خالص کردند که با قیمت تخفیف داده شده عرضه می‌شد، اما سرمایه‌گذاران را ملزم می‌کند همان سهام را در مدت زمان مشخصی با همان قیمت بخرند. ریسک این مساله آنجاست که اگر قیمت سهام سقوط کند، سرمایه‌گذاران همچنان مجبورند سهام را با همان قیمت اولیه خریداری کنند.

جکی جین لیانگ که ریاست گروه این سرمایه‌گذاران را بر عهده دارد، گفت: "بانک‌های هنگ‌کنگی ما را در خرید این نوع سهام گمراه کردند. به ما درباره ریسک این محصولات هشداری داده نشد."

مرجع مالی هنگ کنگ، قانونگذار نظام بانکی در این شهر و بسیاری از قانونگذاران محلی خواستار تحقیق درباره ادعای این گروه شده‌اند.

کد خبر 86762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز