همشهری آنلاین: امامعلی رحمانف، رییس جمهور تاجیکستان که برای بار سوم به سمت رییس جمهوری این کشور انتخاب شده است روز شنبه 27 آبان در شهر دوشنبه با ادای سوگند دور سوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی ،رحمانف با گذاشتن دست راست روی قانون اساسی تاجیکستان گفت: "من بعنوان رییس جمهور قسم می خورم که از قانون اساسی و قوانین جمهوری دفاع کنم، حقوق ، آزادی، شرافت و حیثیت مردم را تامین  کرده، از تمامیت ارضی، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاجیکستان دفاع کنم و در خدمت ملت باشم".

وی اعلام کرد: "تاجیکستان طی هفت سال آینده به سیاست "درهای باز" خود ا دامه خواهد داد.

به گفته وی طبق استراتژی دراز مدت سیاست خارجی تاجیکستان همکاری خود را با روسیه، چین، آمریکا، و کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه توسعه اقتصادی کشور و دستیابی به فناوری های عالی دنبال خواهد کرد.

رحمانف تاکید کرد که توجه خاصی به توسعه همکاری با کشورهای آسیای میانه خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت که در استراتژی دراز مدت سیاست خارجی توجه خاصی به همکاری تاجیکستان با ایران، افغانستان و کشورهای مسلمان و کلیه کشورهای آسیا شده است.

وی گفت: "ما همچنین همکاری فعالی در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های شانگهای، سازمان معاهده امنیت مشارکتی ، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان کنفرانس اسلامی خواهیم داشت".

رحمانف اعلام کرد که کار ارتقای سطح زندگی مردم در تاجیکستان، تامین استقلال انرژی و توسعه همکاری با کشورهای توسعه یافته ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 8673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز