همشهری آنلاین‌: مسلمانان هلندی دولت این کشور را به دلیل تصویب قانونی درباره ممنوعیت روبنده محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه‌های مسلمان هلندی اعلام کردند: این ممکن است این تصور را در میان یک میلیون مسلمان ساکن هلند ایجاد کند که آنان قربانیان دولت این کشور هستند.

مهمترین سازمان مسلمان هلند (CMO)  نیز نسبت به هر گونه ممنوعیت احتمالی حجاب زنان انتقاد کرده است. یکی از اعضای این سازمان گفت: این قانون بزرگ برای یک مساله کوچک است.

او با اشاره به 30 زن در هلند که از  "برقع" استفاده می‌کنند، گفت: این قانون پیشنهادی در صورتی که برای هدف قرار دادن مسلمانان استفاده شود غیر قانونی است.
یکی از قانونگذاران حزب کارگر مخالف دولت که از این ممنوعیت عمومی حمایت نمی‌کند، این پیشنهاد را محکوم کرد.

او افزود: من بسیار نگرانم که بسیاری از مردم در جامعه مسلمان این لایحه را به عنوان ضربه به اسلام تلقی کنند.

این انتقادات زمانی از سوی مسلمانان هلندی اعلام شد که دولت هلند طرح‌هایی را برای قانون منع استفاده از روبندهای بلند در مکان‌های عمومی و دیگر البسه‌ای که صورت زنان را می‌پوشاند اعلام کرد.

دولت هلند در حالی بر طرح ممنوعیت روبنده صحه گذاشته که اکثریت اعضای پارلمان این کشور در گذشته اعلام کرده بودند: ممنوعیت استفاده از برقع را تصویب می‌کنند؛ اما نتایج نظرسنجی‌ها در آستانه‌ انتخابات ملی 22 نوامبر، انصراف نمایندگان  از این موضع را نشان داده و هنوز مشخص نیست که آیا اکثریت در پارلمان جدید هم چنان از این ممنوعیت حمایت خواهند کرد یا خیر.

کد خبر 8665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز