همشهری آنلاین: رییس جمهور با تاکید بر اینکه برای ماندگاری، پیشرفت و عزت باید با اقتدار در مسائل جهانی تاثیر گذاشت، اظهار داشت:

 بدون حضور فعال در عرصه های جهانی و اثر گذاری تعیین کننده در مناسبات امکان حفظ عزت و استقلال وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد پیش روز یکشنبه در دیدار سفرا و نمایندگی های کشورمان در قاره اروپا با بیان اینکه اگر مناسبات و قواعد بازی توسط دیگران نوشته شده باشد طرف مقابل همواره بازنده است ، گفت: انتظار پیروزی در چنین شرایطی خیال خامی است و تا زمانی که یک ملت به طور کامل در خدمت آن مناسبات قرار نگیرد اجازه پیشرفت نخواهد داشت.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ذات استکبار این است که تا همه عرصه ها را تحت سلطه خود درنیاورده ساکت نمی نشیند، خاطر نشان کرد: نمونه بارز این موضوع را درماجرای هسته ای مشاهده کردیم . وقتی بنا بر اعتماد سازی شد، نظام سلطه به این بهانه پس از شناسایی، دخالت های بی جا و ضایع کردن اعتماد به نفس، کشورمان را در محور شرارت قرار داد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی معادلات نظام استکبار را در هم شکسته است گفت: اولین سلطه ای که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکسته شد، نظام دو قطبی حاکم بر جهان بود.قدرت های زورگو نظام دو قطبی را بهترین تضمین برای دوام سلطه خود می دانند ؛ براساس این نظام هیچ کشوری خارج از سلطه این دو قطب قادر به پیشرفت نیست اما انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی و نه غربی» راه سومی را در برابر بشریت قرار داد.

رییس جمهور شکسته شدن سلطه قدرت نظامی را دومین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: قدرت های زورگو با توسل به نیروی نظامی خود هر موضوع سیاسی را بر ملت ها تحمیل می کردند. در جنگ تحمیلی بخشی از این سلطه درهم شکست و بخش دیگری آن نیز در جریان جنگ افغانستان و عراق شکسته شد و امروز دیگر توسل به نیروی نظامی فاقد کاربرد است.

دکتر احمدی نژاد شکسته شدن سلطه علمی را دیگر دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: علم مهمترین و اولین ابزار ملت ها برای پیشرفت است و محروم کردن یک ملت از فناوری های نو و جلوگیری از وارد شدن به مرزهای دانش به مراتب سنگین تر از فشار سیاسی و حمله به استقلال سیاسی یک کشور است. قدرت های زورگو با اصل اینکه ملتی جرأت کند به مرزهای دانش وارد شود، مخالف هستند و انقلاب اسلامی این انحصار را به نمایندگی از همه ملت ها شکست.

رییس جمهور خاطر نشان کرد:سلطه بزرگ دیگری هم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان درهم شکسته شد که اثرش اگر بیشتر از مجموع سه سلطه گذشته نباشد، کمتر از آن نیست و آن هم شکسته شدن سلطه تئوریک و مدل حکومت داری در جهان است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه غرب مدلی به نام «دموکراسی لیبرال» را تعریف و آن را نقطه اوج کمال انسانی معرفی کرده است، اظهار داشت : آنان تمام قواعد و معیارها را خودشان تدوین کرده و خود را قاضی رسیدگی به آن قرار داده اند بر همین مبنا اگر کشوری حتی سی انتخابات هم برگزار کند بر مبنای آن قواعد می گویند که دمکراسی حاکم نیست ولی در مقابل، دیکتاتور ترین کشورها برای آنان قابل پذیرش است.

رییس جمهور با بیان اینکه در نظام «دمکراسی لیبرال» سه عنصر پول ، حزب و رسانه حاکم است ، خاطر نشان کرد: در این نظام مردم خارج از صف بندی های حزبی قدرت انتخاب ندارند و اگر این سه عنصر از لیبرال دمکراسی برداشته شود هیچ چیزی از آن باقی نمی ماند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در انتخابات 22 خرداد این عناصر سه گانه در هم شکسته شد ، گفت : غرب برای تاثیر گذاری در روند انتخابات کشورمان رسانه هایی را ایجاد و هزینه های هنگفتی در این جریان هزینه کرد ، اما نتایج انتخابات، شیوه حکومت داری آنان را زیر سوال برد و چیز جدیدی خارج از آن چه می خواستند به عنوان بهترین مدل حکومت داری ارایه کنند به نمایش گذاشت و یکی از دلایل عصبانیت آنان از ملت ایران همین موضوع است.

رییس جمهور گفت: غرب پس از اینکه مشاهده کرد ملت بزرگ ایران به راهی که در چند سال گذشته انتخاب کرده اند مجددا با آراء بالا صحه گذاشتند، همچنان عصبانی است ؛ در سالیان اخیر سران غرب مدام در برابر ملت ایران تحقیر شدند در حالی که در گذشته آنان در موضع هجوم قرار داشتند . امروز دمکراسی ، آزادی ، ادعای حقوق بشر ، استقلال ، اقتدار و فهمشان از محیط سیاسی زیر سوال رفته است و از این رو خیال کردند در جریان انتخابات اخیر فرصتی مهیا شده که بتوانند از دولت و ملت ایران انتقام بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: آنان خیال کردند، می توانند عظمت انتخابات را با طرح موضوعاتی مانند تقلب مخدوش کنند ، روشن است که آنان باز هم اشتباه کردند و متاسفیم از اینکه عده ای در داخل با آنها همراهی کردند.

دکتر احمدی نژاد گفت : به دنبال انتخابات اخیر اساس تئوری غرب برای اداره جهان زیر سوال رفت و آنان ضربه سنگینی را متحمل شدند و از این رو به شدت عصبانی هستند.

دکتر احمدی نژاد با تقدیر از فعالیت ها و زحمات سفرا و نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور تصریح کرد : بایستی همچون گذشته با تمام توان و البته با درایت و هوشیاری از انقلاب و آرمانهای امام راحل دفاع کنید.

رییس جمهور با بیان اینکه شرایط جهان به نفع ملت ایران در حال تغییر است ، اظهار داشت : دنیای غرب امروز با مشکلات متعدد اقتصادی و سیاسی مواجه بوده و قادر نیست هیچ کدام از مشکلات جهان را حل و فصل کند و امروز دوران جمهوری اسلامی ایران است و باید با نشاط تمام در این عرصه وارد شد و راه های الهی و انسانی را به بشریت ارایه کرد.

دکتر احمدی نژاد خطاب به سفرا ، خاطر نشان کرد: نباید حتی یک لحظه تلاش شما برای زیر سوال بردن جنایتکاران و افشای چهره آنان برای بشریت ، سستی ایجاد شود و هنر شما این است که با ادبیات دیپلماتیک و درایت در این عرصه وارد شوید.

رییس جمهور با اشاره به اینکه انتخابات اخیر دستاوردهای عظیمی داشته است؛ افشای چهره واقعی استکبار را یکی از این دستاوردها دانست و اظهار داشت: امروز اگر بنا باشد گفتگو کنیم از موضعی بسیار بالاتر از قبل این کار را انجام خواهیم داد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نظام سلطه در آستانه اضمحلال قرار دارد ، گفت : امروز غرب هیچ جاذبه، خلاقیت و حرف جدیدی برای بشریت ندارد و هنر دیپلماسی کشورمان این است که این خلاء را با معرفی و تبیین درست آرمانهای الهی ملت ایران پرکند و تردید ندارم که شما می توانید در این عرصه موفق باشید.

رییس جمهور با بیان اینکه وزارت امور خارجه در دورهدولت دهم کار سنگین تری پیش رو دارد، تصریح کرد : با توجه به شرایط موجود شروع یک حرکت جهشی در عرصه سیاست خارجی ضروری است زیرا انتخابات تراز جمهوری اسلامی و توقع جهانی را از ملت ایران بالا برده است ؛ امروز نوعا بشریت منتظرند که ملت ایران راه نجات‌بخشی را پیش روی آنان قرار دهد و این ظرفیت و توانایی در وزارت خارجه کشورمان وجود دارد.

ی تصریح کرد : برای تحقق حاکمیت جهانی یکتاپرستی و عدالت فاصله زیادی نمانده است.

کد خبر 86275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز