مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداران کلان شهرهای کشور در نامه‌ای رئیس جمهور تاکید کردند:

عدم تحقق مدیریت واحد شهری به رغم تاکید در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه، فقدان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها و جایگاه نامناسب این موسسات عمومی در نظام تصمیم سازی و تصمصم گیری کشور و حل معضلات بسیار مهمی نظیر حاشیه نشینی، بافت‌های فرسوده شهری و حمل و نقل عمومی و به ویژه ریلی از چالش‌های جدی مدیریت شهری و نیازهای اساسی کلان شهرها که توجه و اهتمام بیش از پیش دولت محترم را به حل آن‌ها می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار سما، متن کامل نامه شهرداران کلان شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تهران، قم، تبریز، اهواز و کرج  به دکتر محمود احمدی نژاد بدین شرح است:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوراسلامی ایران

با اهدای سلام، حضور بی سابقه و افتخار آفرین ملت ایران در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و ابراز اعتماد 40 میلیونی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخاب مجدد جنابعالی را تبریک عرض می‌نماییم. حماسه حضور مردم بار دیگر مسئولیت خطیر خدمت صادقانه و بی منت را فراروی معتمدین جامعه قرار داد و بی تردید برای دولت جنابعالی که خدمتگذاری را وجهه همت خود قرار داده است، فصل نوینی از تلاش آغاز گردیده است.

جناب آقای رئیس جمهور

جنابعالی که سوابق درخشانی در مدیریت شهری دارید به جایگاه و مشکلات شهرها به عنوان سکونت گاه بیش از 70 درصد مردم و نقش و خدمات شهرداری‌ها به عنوان نهادهای خدمتگزار به خوبی واقف هستید. در این میان کلان شهرها با سکونت حدود 40 درصد جمعیت شهرنشین کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که علی رغم اهتمام ویژه دولت نهم به عمران و آبادانی و رفع مشکلات شهرها، هنوز بسیاری از معضلات شهرهای بزرگ نیاز به سیاست گذاری و حمایت دولت خدمتگزار دارد.

عدم تحقق مدیریت واحد شهری به رغم تاکید در برنلامه‌های سوم و چهارم توسعه، فقدان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و جایگاه نامناسب این موسسات عمومی در نظام تصمیم سازی و تصمصم گیری کشور و حل معضلات بسیار مهمی نظیر حاشیه نشینی، بافت‌های فرسوده شهری و حمل و نقل عمومی و به ویژه ریلی از چالش‌های جدی مدیریت شهری و نیازهای اساسی کلان شهرها که توجه و اهتمام بیش از پیش دولت محترم را به حل آن‌ها می‌طلبد.

امید است دولت دهم که به پشتوانه رای اعتماد مردم به رئیس جمهوری مردمی، با انگیزه و همت بیشتری عزم خدمتگذاری دارد با توجه ویژه به مدیریت شهری و اهتمام خاص به معضلات کلان شهرها چشم انداز روشن و امید بخشی را فرا روی بخش عظیمی از مردم مومن و انقلابی که در این شهرها زندگی می‌کنند قرار دهد.

شهرداران کلان شهرها و دبیر خانه نشست کلان شهرهای کشور با اغتنام از فرصت دوباره ریاست جمهوری جنابعالی و اعلام همکاری و همدلی با دولت خدمتگزار امیدوارند رویکردهای مورد نظر جنابعالی و توجه خاص دولت دهم به مدیریت شهری شرایط مطلوب تری برای اداره شهرها و رفع مشکلات شهرنشینان فراهم گردد.

عزت و سرافرازی ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی و توفیقات روز افزون جنابعالی را از درگاه حضرت احدیت مسالت می‌نماییم.

کد خبر 86190

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز