یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

مهدی محمدی: به گفته نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، جاده ترانزیتی سراب دارای مشکلاتی است که باعث می‌شود روزانه جان تعداد زیادی از مسافران در اثر سوانح متعدد گرفته شود.

 مجید نصیرپور همچنین گفت: جاده اصلی سراب که آذربایجان و شمال غرب را به شمال کشور و کشورهای شمال ایران وصل می‌کند روزانه قربانیان زیادی را در تصادفات می‌گیرد.
وی با بیان این که این جاده یکی از جاده‌های ترانزیتی شمال‌غرب کشور است، گفت: در صورت رسیدگی بیشتر به این جاده‏ می‌توان منافع زیادی را از این حیث عاید منطقه و کل استان کرد.

نصیرپور افزود: متاسفانه این راه در سطح بندی وزارت راه، درجه 3 محسوب می‌شود و به لحاظ امنیتی مسافران و ماشین‌های ترانزیتی همیشه در خطر جدی هستند.وی ادامه داد: طول این مسیر 100 کیلومتر است که طی هماهنگی با وزارت راه قرار است 3  الی 4 سال آینده باند دوم این جاده احداث شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر باند دوم این راه به بهره‌برداری برسد  تا ضمن تضمین امنیت مردم، در زمینه سرمایه‌گذاری نیز، شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.نصیرپور خاطرنشان ساخت: راه‌ها به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی جوامع به شمار می‌آیند که تاکنون سراب از این موقعیت بی‌بهره بوده است.

نماینده سراب و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیان‌های ناشی از فقدان این جاده ترانزیتی استاندارد، گفت:  در صورتی که وزارت راه در جهت احداث باند دوم جاده سراب وارد عمل شود، سرمایه‌گذاران رغبت پیدا می‌کنند تا وارد استان شوند.از این حیث می‌توان این جاده را جاده‌ای مهم و حیاتی برای استان و شمال‌غرب کشور توصیف کرد.

وی موضوع اتصال راه‌آهن بستان آباد به سراب را یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل سراب دانست و اذعان داشت: اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به استان ما، کمک بزرگی به حمل و نقل برون‌شهری خواهد کرد و همچنین در اقتصاد ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. لذا امیدواریم مسئولان در این عرصه نیز کار را با جدیت بیشتری دنبال کنند و اجازه دهند تا سراب ریه‌های تنفسی بازتری پیدا کند. در این ‌صورت است که امیدواری‌ها به توسعه منطقه بیش از همیشه خواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: سراب در موقعیت ترانزیتی بسیار خوبی قرار دارد و ما باید در برنامه‌ریزی‌های خود به این مسئله مهم توجه داشته باشیم.

همشهری استانها

کد خبر 86187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز