شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پروژه جدید فلورنتینوپرس در رئال‌مادرید با مشکل جدیدی روبه‌رو شده.

 وقتی او برای دومین‌بار به ریاست باشگاه پرطرفدار اسپانیایی انتخاب شد، توانست به وعده‌اش عمل کند و ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، کاکا و بن‌زما را به مادرید آورد ولی حالا با مشکل ازدیاد بازیکن روبه‌رو شده چرا که هنوز نتوانسته هیچ‌کدام از بازیکنان مازاد نیاز را بفروشد.

خورخه والدانو، مدیر رئال‌مادرید معتقد است که باشگاه برای خرید بازیکنان جدید نیاز به سرمایه دارد که تنها با فروش بازیکنان به دست می‌آید ولی در شرایط پیچیده فعلی،بازار
نقل و انتقالات چنین کاری بسیار دشوار است.

والدانو می‌گوید: «ما دائما برای فروش بازیکنان تلاش می‌کنیم و در برخی خریدهای جدید تا زمانی که بازیکنان فروخته نشوند، بسته می‌ماند.» رئال تابستان امسال بیش از 200 میلیون یورو برای خرید 4 بازیکن هزینه کرده و هنوز به دنبال یک هافبک میانی (ژابی آلونسو گزینه اصلی آنهاست) و یک مدافع است ولی والدانو می‌گوید که شرایط بد اقتصادی مانع فعالیت آنهاست: «بازار وضعیت دشواری دارد و ما تا لحظه آخر برای فروش بازیکنانی که در برنامه‌های مربی جایی ندارند، تلاش می‌کنیم.»

میگل پاردزا، مدیر ورزشی رئال‌مادرید هم معتقد است که بازیکنان معمولا تمایلی به ترک رئال ندارند و این مسئله دردسر آنها را بیشتر می‌کند. او می‌گوید: «در برخی موارد بازیکنان مقاومت می‌کنند و گاهی هم هیچ پیشنهادی وجود ندارد. عملیات فروش یک بازیکن آسان به نظر می‌رسد ولی اینطور نیست. متقاعد کردن آنها به ترک رئال‌مادرید به مقصد تیمی که معمولا کوچک‌تر است، آسان نیست.»

بیماری هلندی

بازیکنان مازاد اما بیش از همه شامل هلندی‌های تیم می‌شوند که در زمان مربیگری برند شوستر به تیم پیوستند و اکثرا عملکرد ضعیفی داشتند. به علاوه اکثر خریدهای تیم در بخش تهاجمی بوده و این شانس بازی هلندی‌ها را به حداقل می‌رساند. به جز گروه هلندی‌ها شامل فان نیستلروی، درنته و هونتلار، محمد دیارا هافبک دفاعی اهل مالی هم در برنامه‌های پلگرینی جایی ندارد.

در میان این بازیکنان مازاد، هونتلار بیشترین مشتری را دارد. مهاجم جوان هلندی با وجود رائول، هیگواین و خرید کریم‌ بن‌زما، شانسی برای بازی ندارد، ولی سن پایین و عملکرد خوبی که در بازی‌های پایانی فصل داشت موجب شده تا باشگاه‌های زیادی خواهان او باشند. اشتوتگارت آلمان یکی از این مشتریان بود. ولی هورست هلدت، مدیر ورزشی این تیم چهارشنبه شب اعلام کرد که آنها نمی‌توانند بیش از این منتظر بمانند.

اشتوتگارت که از فروش ماریوگومز به بایرن 35 میلیون یورو به دست آورده به دنبال یک مهاجم جانشین است و 20 میلیون یورو برای هونتلار پیشنهاد داده بود ولی ظاهرا او تمایلی به بازی در این تیم نداشت. هلدت می‌گوید: «به دنبال عقد قرارداد با هونتلار بودیم چون سبک بازی‌اش با تیم ما هماهنگی دارد ولی نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم.»

با کنارکشیدن اشتوتگارت، ممکن است آینده هونتلار در لیگ برتر رقم بخورد. تاتنهام که پیش از این هم به دنبال مهاجم هلندی بود بار دیگر تمایلش را به خرید او اعلام کرده است. هری ردنپ می‌گوید: «او گلزن بسیار خوبی است و من هنوز به جذب او علاقه‌مندم.» دلیل دیگر اصرار ردنپ به خرید هونتلار، توقف مذاکرات این تیم برای خرید پیتر کراوچ است.

پورتسموث 14 میلیون یورو روی مهاجم بلندقامتش قیمت گذاشته ولی ردنپ معتقد است که این مبلغ زیادی برای یک مهاجم نسبتا مسن است ولی به نظر می‌رسد که تاتنهام برای خرید هونتلار باید با همشهری‌اش آرسنال رقابت کند. به گزارش روزنامه سان، آرسنال می‌خواهد جای خالی آدبایور را با هونتلار پر کند و حاضر است پیشنهادی حدود 19 میلیون پوند به رئال‌مادرید ارائه کند.

فنرباغچه به دنبال روبن

آرین روبن، دیگر هلندی رئال هم موردتوجه فنرباغچه است و آنها پیشنهادی 25 میلیون یورویی برای خرید او ارائه داده‌اند. پس از خرید دانیل گیسا به قیمت 17 میلیون یورو در تابستان سال گذشته، انتقال روبن می‌تواند رکورد نقل و انتقالات در ترکیه را بشکند.بال 25 ساله هلندی که در سال 2007 با 35 میلیون یورو به رئال‌مادرید آمد تا سال 2012 با این تیم قرارداد دارد و رئال مایل است که همه یا بخش زیادی از این پول را دوباره به دست آورد.

تاتنهام و منچسترسیتی دو مشتری دیگر روبن مایل به پرداخت چنین مبلغی نیستند و فنرباغچه با توجه به علاقه کریستف دام سرمربی جدیدش به این بازیکن، بالاترین پیشنهاد را ارائه داده است ولی علاقه روبن به ماندن در اسپانیا و مخالفت احتمالی‌اش به بازی در لیگ ترکیه، احتمالا این انتقال را هم با مشکل روبه‌رو می‌کند.

کد خبر 86135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز