گروه اقتصادی: این بار نیز مانند همه سوانح هوایی کشورمان، مسئولان صنعت هوایی با دفاع از هواپیماهای توپولف روسی، اظهار نظر در مورد علت این سانحه را به چند ماه آینده و بررسی جعبه سیاه هواپیما ارجاع کرده‌اند

گرچه پیش از این نیز در سوانح هوایی که منجر به از دست رفتن جان مردم عزیز کشورمان شده بود، نتایج اعلام شده از علل سقوط هواپیما‌های عمدتا روسی قادر به اقناع افکار عمومی نبوده اما سازمان هواپیمایی کشوری و برخی مسئولان کشور نسبت به انتقاد کارشناسان از ایمنی پایین این نوع هواپیما، واکنش نشان داده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از استفاده برخی مطبوعات از عبارات غیر تخصصی در خصوص سانحه هوایی اخیر، اعلام کرد: شرقی یا غربی بودن کشور سازنده در بروز سانحه هوایی تعیین کننده نیست.

رضا جعفرزاده، بدون اشاره به علت افزایش سوانح هوایی ناشی از سقوط هواپیماهای شرقی در کشورمان، به  واحد مرکزی خبر گفت : از ابتدای سال 2009 میلادی  71 فروند انواع هواپیما در جهان سانحه دیدند که 14 فروند ساخت روسیه بوده و فقط یک فروند از نوع توپولف است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود : جستجو برای یافتن نوار مکالمات کابین خلبان ( CVR ) همچنان ادامه دارد و نوار اطلاعات فنی هواپیما (‌ FDR ) برای باز‌خوانی آن در حال بازسازی بوده و 11 کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به صورت جدی در حال بررسی‌های کارشناسی هستند.

توپولف، هواپیمایی ایمن

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز «توپولف» را هواپیمایی بسیار امن خوانده که آمار سقوط آن در مقایسه با تعداد پروازهایش در دنیا از «ایرباس» کمتر است. سید‌محمود رضا سجادی درباره هواپیمای توپولف خطوط هوایی کاسپین که هفته گذشته در نزدیکی قزوین سقوط کرد، با بیان اینکه باید منتظر نتایج کارشناسی و ارزیابی‌های فنی درباره علت سقوط این هواپیما باشیم،

افزود: یک هیأت کارشناسی از روسیه بدین منظور به ایران عزیمت کرده تا به همراه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما، بررسی‌ها را انجام و علت قطعی سقوط را مشخص کنند.

کد خبر 85975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز