‎همشهری آنلاین: منطقه خاورمیانه بیشترین رشد را در صنعت هوانوردی دارد و میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت هوانوردی این بخش از جهان، بیش از هر منطقه دیگری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، فرودگاه بین المللی ابوظبی در گزارش جدید خود در مورد بررسی روند رشد صنعت هوانوردی در خاورمیانه اعلام کرد: در سال 2006 میلادی، تردد مسافران منطقه ای در خاورمیانه با رشد 22 درصدی همراه بود و میزان هندلینگ بار نیز به همان میزان افزایش داشته است. همچنین، در آن سال ظرفیت ناوگان مسافری این منطقه، نسبت به سال پیش از آن، با رشد 2/12 درصدی همراه بوده است.

در این گزارش آمده است: شرکت های بزرگ هواپیماسازی بیش از 50 درصد از سفارشات خود را از شرکت های هواپیمایی این منطقه دریافت داشته اند و حجم این سفارشات زمانی آشکارتر می گردد که بدانیم ارزش این سفارشات بیش از 50 میلیارد دلار بوده است.

این گزارش می افزاید: علاوه بر گسترش سریع شرکت های هواپیمایی، بزرگ ترین پروژه های فرودگاهی نیز در خاورمیانه اجرا می شوند و در دو سال اخیر، بودجه ی تخصیصی برای توسعه ی زیر ساخت های فرودگاهی، 50 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش با اشاره به رونق فعالیت شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت آمده است: شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت مستقر در خاورمیانه، رشد بسیار مطلوبی دارند و پیش بینی می شود ظرفیت آنها تا سال 2012 به 400 برابر افزایش یابد.

کد خبر 85951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز