همشهری آنلاین: صندوق قرض‌الحسنه پس انداز ملی ایران یکشنبه 28 تیرماه طی مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی تأسیس شد.

محمودرضا خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم تأسیس این صندوق، هدف از تأسیس این صندوق را تمرکز و شفاف‌سازی منابع قرض‌الحسنه بانک ملی اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی با بیان اینکه این صندوق به صورت مستقل از فعالیت‌های بانکی بانک ملی و صرفاً به عنوان قرض‌الحسنه به فعالیت می‌پردازد، اظهار داشت: این اقدام برای تجمیع منابع و اجرای بهتر قانون بانکداری بدون ربا صورت گرفته است تا با جلب اعتماد عمومی و تنظیم بهتر روابط قرض‌الحسنه دهندگان و گیرندگان با محور عدالت، نظم نوینی در عرصه بانکداری اسلامی ایجاد شود.[آشنایی با روز بانکداری اسلامی]

وی نیازسنجی، جذب منابع و توزیع مناسب انرا از منابع قرض‌الحسنه از مهمترین اهداف تأسیس این صندوق اعلام کرد و افزود: کل منابع قرض‌الحسنه بانک ملی 22 هزار میلیارد ریال بود که پس از کسر سپرده‌های قانونی، 19 هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از 2 میلیون نفر پرداخت شد.

خاوری با بیان اینکه 19 میلیون و 800 هزار حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی وجود دارد افزود: همه این حساب‌ها ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: بانک ملی حدود 90 درصد از منابع قرض‌الحسنه خود را به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک ملی گفت: تشکیل این مؤسسه به معنی نبود قرض‌الحسنه در گذشته نیست بلکه ایجاد آن ساماندهی و تقویت وضعیتی بود که در گذشته وجود داشت و حرکتی نو در این زمینه است تا ضمن گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه اعتماد افراد افزایش و شفاف‌سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

خاوری گفت: صندوق قرض‌الحسنه پس انداز ملی ایران دارای شعب مستقلی است و در جایی که امکان تفکیک فیزیکی آن وجود نداشته باشد به صورت باجه مستقل در شعب بانک ملی فعالیت می‌کند.

کد خبر 85803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز