همشهری آنلاین: وزیر مسکن در افتتاح نمایشگاه بین‌المللی ساختمان، خدمات فنی و مهندسی در مشهد گفت: در بخش ساختمان تلاش‌های بسیاری شده اما متناسب با نیاز کشور نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری (ایسنا)، مهندس سعیدی کیا در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان، خدمات فنی و مهندسی، چهارمین نمایشگاه ماشین آلات عمران و راه‌سازی، نمایشگاه تاسیسات و صنایع گرمایشی و سرمایشی و دوازدهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک در مشهد گفت: نمایشگاه یکی از راه‌های ترویج تولیدات است و شناختی که دست اندرکاران در نمایشگاه‌ها پیدا می‌کنند، برای بازاریابی مفید است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان سازی بومی این کشور است و از دیرباز کارهای خوبی صورت گرفته اما در موقعیت فعلی این امر خوب انجام نمی‌شود.

وی این نوع نمایشگاه‌ها را در زمینه ماشین آلات و مصالح ساختمان قدم موثری دانست و در ادامه افزود: در بحث سرعت و سبکسازی وضعیت ساختمان نیازمند آن هستیم که قدم‌هایی برداشته شود.

وزیر مسکن و شهرسازی برگزاری نمایشگاه‌های صنعت ساختمان را از مولفه‌های مهم نمایش توانمندی‌های مختلف این صنعت و عامل موثر رونق آن ذکر کرد.

سعیدی کیا اظهار کرد: در بخش صنعت و ساخت و ساز عقب هستیم در حالی که در کارهای نوسازی اقداماتی شده است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی ماهر در بخش ساخت و ساز مواجه هستیم، اظهار کرد: برای بهینه کردن ساخت و ساز نیازمند نیروی ماهر هستیم که نقطه ضعف ماست.

سعیدی کیا مقاوم سازی را از نیازهای مهم صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: مرکز تحقیقات ساختمان کشور تاکنون 50 فناوری برای مقاوم سازی و توسعه ساخت و ساز تایید کرده و حدود 90 شرکت ساختمانی پروانه فعالیت تولید فناوری‌های صنعت ساختمان را گرفتند.

او اظهار کرد: تعداد زیادی از ساختمان‌های سطح کشور نیازمند مقاوم سازی است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب و استفاده از تجارب افراد و شرکت‌های موفق در این عرصه گام‌های بلندی را برای مقاوم سازی صنعت ساختمان برداشت.

وزیر مسکن گفت: در بحث سیاست‌گذاری دولت باید زمینه دادن وام به مردم برای مقاوم سازی انجام شود تا مردم راغب به این کار شوند.

او گفت: آیین نامه نظارت بر استاندارد اجباری مصالح ساختمانی در سال 84 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و تاکنون در این ارتباط قدم‌های مثبتی برداشته شده است. 

کد خبر 85725

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز