رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ۱۰ هزار خودرو برقی با تایید سازمان حمایت امکان عرضه طی ۹۰ روز را دارند که در گام نخست از طریق سامانه خودروهای برقی عرضه می‌شود. مهدی ضیغمی البته این را هم گفت که این خودروها بر اساس قرعه‌کشی به متقاضیان داده می‌شود.

خودروی برقی

به گزارش همشهری‌آنلاین، آمارها نشان می‌دهد که در دور جدید ثبت نام خودروهای برقی بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای خودروهای برقی حساب خود را وکالتی و انتخاب اولیه را انجام داده اند و خودروهای مختلفی از سوی متقاضیان انتخاب شده است . معاون وزیر صمت افزود: روز دوشنبه هفتم خرداد ماه اولویت بندی انجام می شود و کسانی که انتخاب شوند در موعد مقرر خودرو دریافت می کنند. همچنین روز دوشنبه پول های بلوکه شده مشتریان از وکالتی خارج می شود.وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت های واردکننده خودروهای برقی این امکان را دارند تا تیراژ بیشتری از محصولات را به بازار بفرستند.

نکته مهم این است که ضیغمی می‌گوید قیمت خودروهای برقی آزاد است و طبق مصوبه سازمان حمایت خودرو برقی از بند انحصاری خارج شده و هیچ محدودیتی ندارد اما با شرکت ها در زمینه قیمت گذاری در حال تعامل هستیم تا در حق مشتری اجحاف نشود اما شرکت ها می توانند هر مبلغی را با مشتری توافق کنند اما اجازه نمی دهیم قیمت ها خیلی غیرمتعارف باشد.

وی ابراز کرد: شرکت ها بر اساس قانون سازمان حمایت می توانند جدا هم بفروشند اما تصمیم گرفتند که از طریق سامانه باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۲ هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شده است، گفت: از این میزان بیش از ۱۳ هزار خودرو ترخیص شده و بخش عمده آن با پلاک ملی به متقاضیان سامانه تحویل داده شده است ضمن اینکه حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی در مسیر ایران هستند و بخشی دیگر هم پشت گمرک قرار دارند.

قیمت خودروهای برقی چگونه تعیین می‌ شود؟

کد خبر 855394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha