کسب و کارهای اینترنتی در اظهارنامه ‎ای از وزرای بهداشت و ارتباطات خواسته‌اند براساس تکالیف قانونی خود، در مدت یک هفته آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها و کسب و کارهای اینترنتی را اعلام عمومی کنند.

داروهای بدون نسخه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در این اظهارنامه رسمی خواسته شده که این دو وزارتخانه همان‌طور که وعده داده بودند استان‌های منتخب برای اجرای آزمایشی این آیین‌نامه را معرفی کنند. در غیر این صورت، از وزرا به سازمان بازرسی کل کشور طرح شکایت خواهد شد.

نزدیک به یک ماه پیش، دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها و کسب و کارهای اینترنتی پس از تاخیر ۲۰ ماهه به امضای وزرای بهداشت و ارتباطات رسید و خبر ابلاغ آن در رسانه‌ها منتشر شد. چند روز بعد دکتر سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در نامه‌ای، دستورالعمل توزیع اینترنتی دارو از طریق پلتفرم‌ها را به کلیه دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد و در رونوشتی، به رئیس سازمان غذا و دارو یک هفته فرصت داد تا نام استان‌های منتخب برای اجرای آزمایشی این آیین‌نامه را ابلاغ کند. با این حال، تاکنون این آیین‌نامه اعلام عمومی نشده و اجرای آن همچنان بلاتکلیف مانده است.

نزدیک به یک ماه پیش، دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها و کسب و کارهای اینترنتی پس از تاخیر ۲۰ ماهه به امضای وزرای بهداشت و ارتباطات رسید و خبر ابلاغ آن در رسانه‌ها منتشر شد.

چند روز بعد سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در نامه‌ای، دستورالعمل توزیع اینترنتی دارو از طریق پلتفرم‌ها را به کلیه دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد و در رونوشتی، به رئیس سازمان غذا و دارو یک هفته فرصت داد تا نام استان‌های منتخب برای اجرای آزمایشی این آیین‌نامه را ابلاغ کند. با این حال، تاکنون این آیین‌نامه اعلام عمومی نشده و اجرای آن همچنان بلاتکلیف مانده است.

درخواست کسب و کارهای اینترنتی برای اعلام عمومی آیین‌نامه توزیع آنلاین دارو

این در حالی است که براساس ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۰، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند تا هرگونه آیین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه یا مقرره خود را بلافاصله در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار ثبت کنند.

همچنین براساس ماده ۴ «آیین‌نامه لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار»، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا مقررات خود را که با محیط کسب و کار مرتبط است، در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار ثبت کنند.

براساس تبصره ماده ۱۲۰ قانون دیوان عدالت اداری نیز که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اصلاح شده است، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۲ این قانون، مکلف شده‌اند تا یک نسخه از مصوبات، آیین‌نامه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خود را ظرف یک ماه پس از وضع یا صدور آن، در پایگاه الکترونیکی دیوان قرار دهند و اگر دستگاه‌های مذکور، از اجرای این تکلیف خودداری کنند، مرتکب تخلف اداری شده‌اند.

در این اظهارنامه کسب و کارهای اینترنتی، از وزرای بهداشت و ارتباطات درخواست شده تا نسبت به انجام تکالیف قانونی خود مبنی بر ثبت و انتشار دستورالعمل در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار و پایگاه الکترونیکی دیوان عدالت اداری و اعلام استان‌های منتخب ظرف مدت یک هفته، اقدام کنند.

براساس این اظهارنامه، کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند پس از گذشت یک هفته، نسبت به اعلام تخلف اداری و الزام به ثبت دستورالعمل در پایگاه‌های فوق و اعلان عمومی آن به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنند.

درخواست کسب و کارهای اینترنتی برای اعلام عمومی آیین‌نامه توزیع آنلاین دارو

کد خبر 855383
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha