سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز دوشنبه ۷ خرداد با عرضه ۱۰ مدل خودروی بنزینی به مدت سه روز بازگشایی شده است.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز دوشنبه ۷ خرداد با عرضه ۱۰ مدل خودروی بنزینی فقط برای متقاضیان مرحله اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه سال گذشته) به مدت سه روز بازگشایی شده و در این مرحله متقاضیان امکان انتخاب سه اولویت از میان این ۱۰ خودروی عرضه شده را دارند.

در راستای اجرای طرح‌های فروش خودروهای وارداتی که به تعداد قابل توجهی وارد شده و حتی بعضا به سبب حجم بالای خودرو در گمرکات و بیش از آن در منطقه، ترجیح می‌دهند خودروها را وارد بنادر کشور نکرده و فعلا در سایر کشورهای منطقه نگهداری کنند تا از مسیری که در نظر گرفته می‌شود، خودرو وارد کشور شود، همانطور که رئیس سازمان توسعه تجارت وعده داده بود که عرضه‌ خودرو در این هفته خواهیم داشت، از امروز طرح جدید عرضه‌ خودروهای وارداتی بنزینی آغاز شد.

بر این اساس ثبت‌نام‌کنندگان مرحله‌ اول خودروهای وارداتی که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده بودند و اولویت آن‌ها مشخص شده بود، از امروز به مدت سه روز و تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز چهاشنبه (۹ خرداد ماه) فرصت دارند که سه اولویت مورد نظر خود را از بین سبد محصولات عرضه شده در این مرحله، انتخاب کنند.

گفتنی است که ترتیب اولویت در این سه انتخاب مهم است و در صورت تخصیص هر کدام از سه انتخاب (بر اساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودرو انتخابی)، قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد؛ از سوی دیگر چنانچه پس از تخصیص خودرو و فراخوانی که از سوی شرکت واردکننده برای مشتری ارسال می‌شود، متقاضی وجه خودروی خود را واریز نکند، از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف خواهد شد.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از بین ۱۰ محصول عرضه شده، پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارد شده‌ (توسط سه شرکت) ‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

ثبت‌نام ۱۰ خودرو وارداتی برای این گروه از متقاضیان آغاز شد | جدول اسامی و قیمت خودروها

ثبت‌نام ۱۰ خودرو وارداتی برای این گروه از متقاضیان آغاز شد | جدول اسامی و قیمت خودروها

لازم به تاکید است که ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای ثبت‌نام اقدام کرده و نوبت‌دهی شده بودند.

همچنین گفتنی است، طبق تاکید صریح رئیس سازمان توسعه تجارت، این خودروها همگی در کشور موجود هستند، ارز دریافت کرده و آماده تحویل هستند؛ اما تعدادی از این ثبت‌نام کنندگان مرحله‌ اول علیرغم ۱۴ دوره عرضه‌ خودروهای وارداتی از انواع برندهای خوب دنیا، تاکنون خودرویی را انتخاب نکرده‌اند! ‌ بنابراین با توجه به اینکه این ثبت‌نامی‌های دور اول، بایستی تعیین تکلیف شوند، اگر همچنان این افراد، خودرو انتخاب نکنند، احتمالا طی مصوبه‌ای، عرضه‌ای با زمان محدود صورت گیرد و سپس در صورت عدم انتخاب مشتریان، این خودروها وارد سامانه‌ی مازاد برای مشتریان جدید شود؛ بدین ترتیب ممکن است که اولویت این مشتریان دچار مشکل شود؛ بنابراین حتما افراد باید خودرو انتخاب کنند.

ضیغمی معتقد است با توجه به اینکه تاکنون از بهترین برندها خودرو وارد کشور شده و تنها برای واردات خودرو از یک برند مجوزی داده نشده، پس این مشتریان منتظر چه خودروی بنزینی هستند؟

گفتنی است که طبق قاعده‌ شورای رقابت، حداقل سه بار خودرو به صورت عادی عرضه می‌شود، چنانچه مشتری نداشته باشد، می‌تواند وارد سامانه مازاد شده و برای مشتریان جدید، عرضه صورت گیرد.

کد خبر 855303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • DE ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    تا وقتی واردات خودرو با تعرفه زیر 50% برای افراد حقیقی آزاد نشود مردم به تحریم خودرو های داخلی و وارداتی ادامه میدهند...........دولت جدید باید واردات را از انحصار خارج کند در همان یک ماه اول شروع کارش ...............