حادثه غمبار شهادت رئیس‌جمهور و همراهان‌ ایشان، ضایعه‌ بزرگی برای کشور بود و مردم سراسر ایران را عزادار کرد؛ حادثه‌ای که طی آن نظام و مردم ایران سرمایه‌های گرانسنگ‌شان را از دست دادند؛ سرمایه‌هایی که جای‌ خالی‌شان به‌سادگی‌ پر نخواهد شد.

شهید آل هاشم 3

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: در این میان اما، مردم ‌آذربایجان‌شرقی داغدار امام‌جمعه‌ای هستند که آثار فعالیت‌ها و اقدام‌های راهبردی او در سراسر استان مشهود است. حضور پرشور و بی‌نظیر مردم تبریز در آیین تشییع پیکر شهیدآل‌هاشم نشان از میزان محبوبیت این شهید بزرگوار، نه‌تنها در آذربایجان‌شرقی، بلکه در منطقه شمال‌غرب کشور و حتی در کشورهای همسایه داشت؛ محبوبیتی که بیش ‌از هر چیز نتیجه مجموعه‌ای از رویکردها و فعالیت‌های مردم‌محور آن شهید والامقام بوده‌است.

منتخب مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با همشهری آنلاین دراین باره گفت: همچنان‌که اخیرا رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند، «تغییر معنای نمازجمعه» یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های امام‌جمعه شهید تبریز بود.

مجید نصیرپور با تاکید بر اینکه سیره عملی آن شهید عزیز در این حوزه، تصویر بدیعی از پیوند مردم و روحانیت به نمایش گذاشت، افزود: نمازجمعه تبریز به پایگاهی برای «عبادت»، «معنویت»، «خدمت به مردم» و «گره‌گشایی از مشکلات مردم» و البته الگویی در این زمینه تبدیل شد.

اقدام سیاسی ویژه شهید آل هاشم در انتخابات مجلس دوازدهم | او چگونه محبوب مردم شد؟

روحانی محبوب مردم

نماینده سراب در مجلس دوازدهم با بیان اینکه «ساده‌زیستی» و «حسن‌خلق» امام‌جمعه شهید تبریز، شهیدآل‌هاشم را به یک روحانی محبوب در میان مردم تبدیل کرده بود، ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم‌ انقلاب طی روزهای اخیر شاهد «قیام» مردم تبریز در تشییع پیکر این شهید بزرگوار بودیم و نه‌تنها مردم ایران، بلکه اهالی برخی کشورهای همسایه، ازجمله ترکیه و جمهوری‌آذربایجان نیز برای حضور در آیین تشییع پیکر شهیدآل‌هاشم خود را به تبریز رسانده بودند.

نصیرپور با اشاره به اینکه نکته دیگری که در سیره عملی شهیدآل‌هاشم به‌خوبی نمود دارد، پیروی از الگوی امام راحل است، عنوان کرد: امام‌جمعه شهید تبریز همواره با مردم با ادبیات ساده و صمیمی ارتباط برقرار می‌کرد و پای درددل‌شان می‌نشست؛ همانگونه که امام‌خمینی(ره) نیز رفتار می‌کردند. عموم مردم با شهیدآل‌هاشم رابطه ذهنی محکمی برقرار کرده بودند.

وی تعامل بدون‌ تشریفات و بی‌واسطه با مردم در معابر عمومی را از دیگر شاخصه‌های شهیدآل‌هاشم دانست و گفت: چنین رفتاری از شهید آل‌هاشم یک روحانی «محبوب» و «مردمی» ساخته بود و یکی از نمونه‌های پیوند دیرینه مردم و روحانیت به‌حساب می‌آمد.

نصیرپور ادامه داد: قشرها و صنف‌های مختلف مردم همواره بدون‌ لکنت مشکلات‌شان را با آن شهید والامقام مطرح می‌کردند و مطمئن بودند پیگیری‌های لازم برای رفع دغدغه آنها انجام خواهد شد.

امام همه روزهای هفته

منتخب مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس دوازدهمتصریح کرد: اطلاع‌ یافتن بی‌واسطه از واقعیت‌های زندگی مردم از دیگر ویژگی‌های شهیدآل‌هاشم به‌شمار می‌رود. به همین دلیل هم بود که تبریزی‌ها او را نه‌تنها «امام جمعه»، بلکه «امام همه روزهای هفته» می‌دانستند.

نصیرپور افزود: او همواره بی‌تکلف و تشریفات در میان مردم کوچه و خیابان حاضر می‌شد؛ با اتوبوس و مترو تردد می‌کرد و در صف نان می‌ایستاد تا بی‌واسطه با مشکلات مردم آشنا شود و برای رفع‌شان اقدام کند.

وی تاکید کرد: ایجاد «وحدت کلمه» در میان تفکرات و جریان‌های مختلف سیاسی استان از دیگر رویکردهای شهیدآل‌هاشم بود که تجلی آن را در انتخابات اخیر مجلس دوازدهم شاهد بودیم.

نصیرپور اضافه‌کرد: آن شهید عزیز توانست همگرایی و وحدت کم‌نظیری میان طیف‌های مختلف سیاسی ایجاد کند که از نقاط قوت شخصیت شهیدآل‌هاشم بود.

کد خبر 855159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha