سال ۲۰۲۳ برای بانوی قزوینی خوش یمن بود. پیش از این «فاطمه اعتدادی» بانوی گل قزوینی‌ در میان ۱۰ بازیکن برتر فوتسال قرار گرفته بود و در این سال سومین بار است که حضور در بین ۱۰ بازیکن برتر را تجربه می‌کند و نامش در سایت «فوتسال پلنت» قرار گرفت.

فاطمه اعتدادی

به گزارش همشهری آنلاین، او سال ۱۳۹۷ در لیگ برتر فوتسال بانوان عنوان خانم گلی این رقابت‌ها را از آن خود کرد و سال ۱۳۹۵ در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه تیم ملی موفق شد جام قهرمانی را از آن خود کند و در این تورنمنت ۹ گل به ثمر برساند.

سومین برتری

تیم ملی بانوان در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۸ آسیا در تایلند قهرمان شد. «فاطمه اعتدادی» در این مسابقات «خانم گل» شده بود، اما به دلیل یک پاس گل کمتر، این مقام به «سارا شیربیگی» رسید، اما او توانست در میان ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گیرد. سال بعد او در مسابقات لیگ کشوری به همراه تیم مس رفسنجان قهرمان شد و برای دومین بار به همراه دروازه‌بان تیم مس رفسنجان جزو ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفت.

اعتدادی با این توضیح به همشهری می‌گوید که در ۲۰۲۳ برای سومین در بین ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفته است در حالی که اصلا فکرش را نمی‌کرده: «دو سالی در تیم پیکان بازی می‌کنم و تقریبا همه بازیکنان تیم می‌توانستند جزو ۱۰ بازیکن برتر جهان شناخته شوند، اما قرعه به نام من افتاد. خیلی خوشحال شدم، چون رسیدن به این موفقیت واقعا سخت است.»

۱۶ سال عضویت در تیم ملی

«ماشین گلزنی» لقبی است که در آسیا به «فاطمه اعتدادی» داده‌اند. او ۱۶ سالی است که در تیم ملی بازی می‌کند. این بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان می‌گوید: «در بین ورزشکاران فوتبال بانوان قزوین بهناز طاهرخانی در زمین چمن پیشرفت خوبی داشت و در تیم ملی هم درخشید. چند بازیکن دیگر هم از قزوین به تیم ملی دعوت شدند ولی مدت زیادی در تیم ملی حضور نداشتند. در حال حاضر از قزوین فقط من در تیم ملی فوتسال حضور دارم.»

این دختر ایرانی ماشین گلزنی است

درخشش در تیم ملی

«فاطمه اعتدادی» در شهر صنعتی البرز در استان قزوین به دنیا آمده است و از کودکی در کوچه و خیابان‌ فوتبال بازی می‌کرده. ۵ ساله بود که با توپ فوتبال آشنا شد، اما خودش می‌گوید که آن موقع نمی‌دانست فوتبال یا فوتسال چیست. اعتدادی با گفتن این جملات ادامه می‌دهد: «وقتی ۱۵ ساله شدم، با چند نفر از دوستانم به سالن ورزشی رفتیم. همان موقع پولی تهیه کردیم و خانم کیایی مربی ما شد. می‌توانم بگویم که من از همان ابتدا فوتسالیست بودم و هیچ وقت هم در زمین چمن فوتبال بازی نکردم.»

او در ادامه توضیح می‌دهد: «در این سالن بازی کردم و بعد برای تیم استان قزوین انتخاب شدم. ۵ سالی عضو تیم استان قزوین بودم و گاهی هم به تیم ملی دعوت می‌شدم، اما از فهرست خط می‌خوردم. در این فاصله یک مربی بازی من را دید و پسندید و از همان موقع در تیم ملی فوتسال بانوان ماندگار شدم. الان ۱۶ سال است که عضو تیم ملی هستم و به من ماشین گلزنی می‌گویند.»‌

ستاره تیم ملی فوتسال بانوان می‌گوید: «با تیم ملی یک سال در مسابقات جهانی به مقام پنجم رسیدیم. دو سال قهرمان آسیا شدیم و یک بار نایب قهرمان و یک بار مقام سومی آسیا را به دست آوردیم. یک قهرمانی غرب آسیا هم در کارنامه داریم.»

اعتدادی در حال حاضر مصدوم است ولی امیدوار است به رقابت‌های قهرمانی آسیا در آبان ۱۴۰۳ برسد.

این دختر ایرانی ماشین گلزنی است

مربی آینده

«فاطمه اعتدادی» ۳۵ ساله است و قرار نیست به این زودی‌ها از بازی فوتسال خداحافظی کند. می‌گوید: «تا جایی که دلم می‌خواهد و آمادگی جسمانی‌ام اجازه می‌دهد، فوتسال بازی خواهم کرد. بعد از آن حرفه مربیگری را انتخاب می‌کنم و ادامه می‌دهم.»

او ادامه می‌دهد: «اگر در آینده مربی شدم، علاقه‌مند هستم یک مدرسه فوتبال در قزوین راه اندازی کنم و تجربیات خودم را در اختیار همشهریان بگذارم.»

اعتدادی معتقد است که به آرزوهای خود در فوتسال رسیده است و عنوان می‌کند: «خوشبختانه تمام هم‌نسلان من به آرزوهای خود در فوتسال رسیدند و شخصا حسرتی ندارم. چون هم مقام جهانی آوردیم و هم مقام آسیایی. می‌توانم اینطور بگویم که در دوره‌های خوب فوتسال ما در تیم ملی حضور داشتیم.»

او اضافه می‌کند: «خودم دوست دارم که با تیم ملی جزو ۳ تیم برتر جهان شناخته شوم، ولی کار به شدت سختی است چون برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز است.»

این دختر ایرانی ماشین گلزنی است

قزوین استعدادهای زیادی در فوتبال و فوتسال بانوان دارد

«فاطمه اعتدادی» معتقد است نسبت به گذشته، وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان در استان قزوین بهتر شده است. ماشین گلزنی می‌گوید: «وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان در قزوین نسبت به قبل شرایط بهتری پیدا کرده است. مدرسه فوتبال در این استان دایر شده و توجه بیشتری به فوتبال و فوتسال بانوان می‌شود.» او تاکید می‌کند: «البته به نظر من، باید بیشتر از این به فوتبال و فوتسال بانوان بها داده شود تا در آینده بتوانیم دو، سه بازیکن خوب در سطح ملی داشته باشیم. این امکانات باید از طریق هیات فوتبال استان قزوین به مربیان داده شود که آنها هم برای رشد و پرورش بازیکنان زن انگیزه لازم را داشته باشند.»

فاطمه اعتدادی در سال ۱۴۰۳ با تیم شاهین نطنز در لیگ برتر حضور دارد در حالی که خودش حسرت بازی در تیم فوتسال بانوان قزوین را می‌خورد و می‌گوید: «تیم فوتسال قزوین قبلا بازیکنان خوبی داشت و در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور شرکت می‌کرد. خوشخبتانه من هم در آن تیم حضور داشتم و خوشحال بودم که در تیم شهر خودم بازی می‌کنم. خاطرات شیرینی در این تیم دارم چون تیم قدرتمندی بود و حتی یک بار توانستیم نایب قهرمان لیگ برتر شویم. یک بار هم مقام سومی را به دست آوردیم. می‌توانم بگویم که بهترین خاطرات من از تیم قزوین مقام دومی و سومی در لیگ برتر بود.»

او ادامه می‌دهد: «تمامی بازیکنان از قزوین بودند. همگی یک دل بودیم و همدیگر را دوست داشتیم. سرمربی تیم قزوین هم خانم محمودی بود.»

بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان تاکید می‌کند: «الان از تیم قزوین دور هستم و متاسفانه این تیم هم مثل سابق در لیگ برتر حضور ندارد. امیدوار هستم مسئولان توجه بیشتری به تیم قزوین داشته باشند، چون استعدادهای زیادی در زمینه فوتبال و فوتسال بانوان در استان قزوین وجود دارد.»

کد خبر 855147
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha