یکی از اصلی‌ترین دست اندر کاران تولید بدافزار جاسوسی پگاسوس چهره پس پرده ماشین کشتار هوش مصنوعی در غزه است.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شالو هولیو کسی که روزگاری به‌عنوان اصلی‌ترین دست اندر کار تولید بدافزار جاسوسی اسرائیلی موسوم به «پگاسوس» معرفی شده بود اکنون مرد شماره یک توسعه ماشین کشتار هوش مصنوعی در جنگ غزه به شمار می رود.

تارنمای خبری تحلیلی اینترپیت نوشته،‌ چند سال پیش وقتی مشخص شد که بدافزار پگاسوس به‌طور گسترده برای جاسوسی استفاده می‌شود و از سوی دولت آمریکا در فهرست سیاه قرار گرفت، هولیو در اوت سال 2022 از سمت مدیرعاملی شرکت ان اس او ـ شرکت مادر تولید این بدافزار ـ کناره‌گیری کرد.

هولیو در در دو سال گذشته در حوزه امنیت سایبری مشغول به کار بوده است. با این حال در ماه نوامبر 2024 ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد هولیو در حضور اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در نوار غزه استارتاپ جدید خود را به نام دریم سکیوریتی رونمایی می‌کند، نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که کنترل امنیت زیرساخت‎های حیاتی را برعهده می‌گیرد.

هولیو همچنین در دانشگاه بن‎گوریون در سرزمین‌های اشغالی در حوزه آموزش و تحقیق در زمینه هوش مصنوعی نیز فعالیت دارد و پروژه‌هایی را با بخش‌های امنیتی و جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیش پیش می برد.

اینترپست نوشته در شرکت‎هایی که هولیو به‌عنوان بنیان‌گذار، مدیر، سرمایه‌گذارفعالیت داشته ـ از جمله شرکت‌های ان اس او، دریم و اینتل‌آی ـ یک چیز مشترک است تمام آن‌ها در زمینه امنیتی، نظامی و تسلیحاتی به کمک تل‌آویو آمده‌اند.

هولیو در نوامبر مدعی شده بود که از نرم‎افزار پگاسوس برای ردیابی گروگان‎های اسرائیلی استفاده شده است. او همچنین یک ماه پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از نرم‎افزار دریم رونمایی کرد تا به تل‌آویو در تامین امنیت زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات احتمالی حماس کمک کند. شرکت اینتل آی نیز که هولیو یکی از سرمایه گذاران آن به شمار می رود به‌طور مستقیم درگیر جمع‌آوری اطلاعات برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

گفته شده، این شرکت به ‌درخواست تل‌آویو علاوه بر رصد سایبری در جنگ تبلیغاتی حمله نیروهای مقاومت نیز شرکت دارد.

کد خبر 855025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha