رئیس جمهور آمریکا در پیامی به الهام علی اف نوشت: آمریکا بار دیگر حمایت خود از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان را تأیید کرده و از اقدامات آذربایجان و ارمنستان برای تضمین صلح پایدار و با عزت استقبال می‌کند.

بایدن و علی اف

به گزارش همشهری‌آنلاین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت روز استقلال جمهوری آذربایجان، نامه‌ای به الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان ارسال کرده است.

به گزارش سایت ریاست جمهوری آذربایجان، جو بایدن با اعلام اینکه آمریکا بار دیگر حمایت خود از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان را تأیید کرده است، نوشت: ما از اقدامات آذربایجان و ارمنستان برای تضمین صلح پایدار و با عزت استقبال می‌کنیم و آماده حمایت از این تلاش‌ها هستیم. مهمتر از همه، ما آرزوی توسعه مشارکت و تقویت روابط با مردم آذربایجان را داریم.

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: در بیش از ۳۰ سال روابط دیپلماتیک، ما یک مشارکت مبتنی بر منافع مشترک از جمله امنیت انرژی، امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم ایجاد کرده‌ایم. هر دو کشور ما شانه به شانه در افغانستان جنگیده‌اند و با هم با توسعه دالان گاز جنوبی به چالش‌های مربوط به امنیت انرژی منطقه‌ای پاسخ داده‌ایم. ما همچنین از کمک‌های بشردوستانه حیاتی آذربایجان به اوکراین در پس‌زمینه جنگ روسیه بسیار قدردانی می‌کنیم.

جو بایدن تصریح می‌کند: همزمان با آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری الهام علی‌اف، ایالات‌متحده آمریکا برای تعمیق همکاری‌های متقابل در زمینه مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی و گذار به انرژی سبز تلاش خواهد کرد.

ما از آذربایجان دعوت می‌کنیم تا گام‌های اساسی برای تقویت حکومت دموکراتیک و حفاظت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همه آذربایجانی‌ها بردارد. ما خواهان پیشبرد اهداف مشترک اقلیمی خود در چارچوب کنفرانس COP۲۹ هستیم که در ماه نوامبر در باکو برگزار می‌شود و آماده حمایت از آذربایجان در برگزاری موفق این رویداد هستیم.

کد خبر 855013
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha