یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

بارسلونا و ژاوی امشب راهشان از هم جدا می‌شود و مهندس فوتبال بعد از دوسال‌ونیم سرمربیگری آبی‌و اناری‌ها از این تیم می‌رود.

ژاوی

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از اعلام خداحافظی تونی کروس، ملقب به مهندس فوتبال، امشب یک مهندس دیگر هم خداحافظی می‌کند. ژاوی که در دوران فوتبالش به این لقب مشهور بود، امشب بعد از دوسال‌ونیم سرمربیگری در بارسلونا از این تیم می‌رود. با برگزاری دیدار مقابل سویا پرونده حضور ژاوی در بارسا به‌عنوان سرمربی به روز آخرش می‌رسد و این اسطوره سابق باشگاه جای خود را به هانسی فلیک، سرمربی سابق تیم‌های بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان می‌دهد. نتیجه این مسابقه هیچ تأثیری روی رده دومی بارسا ندارد. سویا هم که چندماه پیش خطر سقوط را حس می‌کرد، در همان نیمه‌دوم جدول فصل را به پایان خواهد برد. در لالیگا بعد از قهرمانی رئال‌مادرید، خیرونا هم با پیروزی ۷ بر صفر مقابل گرانادا مقام سومی خود و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. البته حضور این تیم در لیگ قهرمانان یک شرط دارد؛ ‌ شرکتی که مالک این باشگاه و منچسترسیتی است، سهام خود را به زیر ۳۰درصد کاهش دهد وگرنه امکان حضور هر دو باشگاه زیرمجموعه این شرکت در یک دوره لیگ قهرمانان وجود نخواهد داشت.

با قطعی‌شدن جدایی ژاوی و برادرش از بارسا، حالا همه توجهات هواداران و رسانه‌های نزدیک به بارسلونا روی خریدهای فصل آینده است. اریک گارسیا قرار است از قرارداد قرضی در خیرونا به بارسا برگردد، مارکوس آلونسو می‌رود و قرارداد قرضی ژائو فلیکس هم تمدید نمی‌شود. فلیک هم می‌خواهد کیمیش را با خودش بیاورد. هافبک ناراضی بایرن‌مونیخ خودش هم به این انتقال راضی است اما بارسا برای پرداخت حقوق او مشکل دارد، مگر اینکه لواندوفسکی را راضی کند به عربستان برود یا دی‌یونگ را با قیمتی خوب بفروشد تا از شر دستمزد نجومی یکی از این دو بازیکن رها شود. لوئیس دیاس هم گزینه مورد نظر دکو است. مدیر ورزشی بارسا از زمانی که علاقه این بازیکن کلمبیایی را به بازی با پیراهن آبی اناری شنیده، دنبال جذب او از لیورپول است. دکو البته خریدهای ناموفقی مثل روکه داشته است. جذب کانسلو و فلیکس هم کار او بود. با این حال دکو و فلیک در تابستان نمی‌توانند ولخرجی کنند. اصلا دلیل اصلی اخراج سرمربی تیم این بود که باشگاه احساس می‌کرد ژاوی به تیم فعلی اعتماد ندارد. مسئولان باشگاه به این نتیجه رسیدند مربی‌ای بیاورند که به بازیکنان حاضر در تیم اعتقاد داشته باشد و نیاز نباشد برای ژاوی چندین بازیکن بفروشند و بازیکنان جدید بخرند.

- سویا در هر ۴بازی اخیر خود مقابل بارسلونا در لالیگا بدون گل زده شکست خورده اما هرگز در ۵بازی متوالی یا بیشتر بدون گلزنی مقابل بارسا در این رقابت‌ها سپری نکرده است.

- پس از ۲شکست متوالی بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، بارسلونا در ۱۶بازی اخیر خارج از خانه خود در زمین سویا در لالیگا تنها یک بازی را باخته (۹برد و ۶تساوی) و از شکست در ۷بازی آخر خود در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان دوری کرده است (۴برد و ۳تساوی).

- سویا ۴بازی از ۶بازی خانگی آخر خود در لالیگا (۲شکست) را برده که فقط یک برد کمتر از ۲۰بازی قبلی خانگی خود در این رقابت‌ها (۵برد، ۷تساوی و ۸شکست) است.

- بارسلونا در ۱۲بازی اخیر خود در لالیگا ۹بار کلین‌شیت کرده (۹برد، یک‌ تساوی و ۲شکست)، همان تعداد بازی بدون گل خورده که در ۳۰بازی قبلی خود در لالیگا ثبت کرده بود (۱۸برد و ۶شکست).

- بارسلونا هر یک از ۳بازی اخیر خارج از خانه خود را مقابل تیم‌های اندلسی در لالیگا برده و در ۲بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته است و برای نخستین‌بار بعد از دسامبر۲۰۰۹ می‌تواند ۳برد متوالی خارج از خانه و بدون گل خورده مقابل حریفان اندلسی ثبت کند.

کد خبر 854987
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha