یک فعال بازار طلا و جواهر گفت: بعد از سانحه بالگرد رییس جمهور، اطمینان به مردم درباره عدم اخلال در امور کشور، باعث آرامش در بازار شد و به همین دلیل قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته با کاهش محسوس همراه شده است.

طلا و سکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط عادی جهانی و کاهش بحران های ماه های قبل، قیمت اونس جهانی طلا با ۸۰ دلار کاهش طی یک هفته همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت ارز نیز در روزهای اخیر در بازار داخلی کاهشی بوده و همین امر باعث کاهش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: بعد از اعلام خبر سانحه بالگرد اقای رئیسی، قیمت طلا و ارز سیر صعودی گرفت ولی با اطمینانی که به مردم درباره عدم اخلال در امور کشور داده شد، آرامش در بازار حاکم و قیمت ها کاهشی شد.

او با بیان اینکه هم اکنون قیمت دلار و قیمت اونس سیر نزولی داشته است، اضافه کرد: این موارد باعث کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است؛ هم اکنون عرضه و تقاضا در بازار طلا متعادل شده و بازار با آرامش خاصی مواجه است.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه بازارهای طلا و جواهر در سطح کشور نیز از روز سه‌شنبه هفته گذشته رسما باز شدند و هم اکنون تمام مغازه ها باز هستند و معاملات از سرگرفته شده است، گفت: همین باعث کاهش بیشتر قیمت ها شد.

کشتی آرای با اشاره به کاهش ۱۳۰ هزار تومانی طلای ۱۸ عیار، گفت: هفته قبل هر مثقال طلا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بود که دیروز ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دیروز ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورده است.

او با بیان اینکه تا اواسط هفته احتمالا همین ثبات قیمت را خواهیم داشت، افزود: روز گذشته در بازار تهران، قیمت سکه طرح قدیم ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

کد خبر 854920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha