همشهری آنلاین: بانک جهانی با انشار گزارشی اعلام کرد که بحران اقتصادی و مالی موجب شده که مهاجران سرمایه‌های خود را به سوی کشورهای زادگاه منتقل کنند.

بنابر این گزارش به دنبال افزایش 15 درصدی انتقال سرمایه‌های مهاجران به کشورهای در حال توسعه در سال 2008 که به 328 میلیارد دلار بالغ شد، پیش‌بینی می‌شود در سال 2009 انتقال این سرمایه‌ها با کاهش 7.3 درصدی، از 304 میلیارد دلار فراتر نرود.[بحران مالی جهانی]

در این گزارش آمده است که بعد از افزایش انتقال سرمایه‌های مهاجران که نقطه عطف آن در آغاز تابستان سال دو 2008 بود، انتقال سرمایه‌های مهاجران به خانواده‌هایشان در 3 ماه پایانی سال 2008 رو به کاهش رفت.

با وجود این، بانک جهانی خاطر نشان می‌کند این انتقال سرمایه‌ها به‌طور نسبی پایدار است و در مقایسه با جریان سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در کشورهای فقیر، بسیار آهسته‌تر کاهش می‌یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی در ماه مارس ارزیابی کرده بود کشورهای در حال توسعه در سال دو هزار و نه به علت فرار سرمایه گذاران از بازارهای نوظهور با 270 تا 700 میلیارد دلار کسری مالی مواجه خواهند شد.

کد خبر 85483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز