صحبت‌های عجیب ملی‌پوش سابق والیبال ایران نشان می‌دهد در برهه‌ای که ولاسکو سرمربی تیم کشورمان بود برخی بازیکنان به دنبال کتک زدن او بودند.

ولاسکو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در شرایطی که تیم ملی والیبال شرایط خوبی در لیگ ملت‌ها ندارد و بامداد امروز(شنبه) شکست عجیب و ناامیدکننده‌ای را مقابل ایتالیا تجربه کرد، صحبت‌های شهرام محمودی در یک برنامه تلویزیونی باعث شد موضوع بازیکن‌سالاری در والیبال ایران یکبار دیگر مطرح شود.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان تیم ملی ایران می‌خواستند ولاسکو را کتک بزنند!

محمودی در برنامه تلویزیونی عنوان کرد که در مقطعی برخی بازیکنان تیم ملی به دلیل اینکه ولاسکو از الفاظ توهین‌آمیزی استفاده می‌کرده قصد داشتند او را کتک بزنند و رحمان داودی یکی از همین بازیکنان بوده است. داودی هم در واکنش به این اتفاق در یک استوری خطاب به محمودی عنوان کرد که باند مخوف شما باعث رفتن ولاسکو شد.

اینکه ولاسکو مربی سخت‌گیری بود و گاهی اوقات از الفاظ مناسبی استفاده نمی‌کرد شکی وجود ندارد اما او تیمی را ساخته بود که هیچ بازیکنی جرات کم‌کاری یا هر اقدامی که خارج از وظایفش باشد را نداشت.

پس از ولاسکو هیچ کدام از مربیان خارجی و داخلی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتند نتوانستند مقابل بازیکن‌سالاری ایستادگی کنند؛ به خصوص دوران کواچ که این مربی تنها به این دلیل که به بازیکنان احترام می‌گذاشت انواع ناسزاها را از بازیکنان وقت تیم ملی شنید.

بازیکن‌سالاری در والیبال از گذشته تا امروز؛ چه بازیکنانی می‌خواستند ولاسکو را کتک بزنند؟

سال گذشته هم که بهروز عطایی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت برخی بازیکنان به خود اجازه می‌دادند که حتی علیه کادرفنی تیم ملی مصاحبه کنند. این اتفاق تا جایی پیش رفت که بازیکن باتجربه تیم ملی در یکی از سایت‌های خبری، مربی‌اش را مورد انتقادهای توهین‌آمیزی قرار داد.

با این شرایط لازم و ضروری است که همچون ولاسکو، هدایت تیم ملی والیبال به مربی‌ای سپرده شود که بتواند یک ساختارسازی بزرگ در والیبال ایران ایجاد کند. این ساختارسازی در کوتاه‌مدت نمی‌تواند منجر به کسب نتیجه شود اما در بلندمدت والیبال ایران را برای چندین سال بیمه خواهد کرد.

در همین دوره اخیر که تیم ملی مجبور بود با همه ظرفیت خود راهی لیگ ملت‌ها شود تا از کمترین شانس برای صعود به المپیک استفاده کند برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی است از حضور این تیم انصراف دادند. این مسائل قطعا در حافظه تاریخی هواداران والیبال خواهد ماند. آن چیزی که مسلم است این روزهای تلخ والیبال ایران هم به به پایان می‌رسد اما نباید فراموش کرد که اتفاقاتی باعث افت تیم ملی شد.

میلاد تقوی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال کار سختی برای رساندن کشتی والیبال ایران به ساحل آرامش دارد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که پدیده بازیکن سالاری برای همیشه از بین برود. اینکه او در این خصوص موفق خواهد شد یا خیر را گذشت زمان مشخص خواهد کرد؛ اما این تنها راه ممکن برای موفقیت او در فدراسیون والیبال است.

کد خبر 854828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha