در پی رانش‌زمین در پاپوآ گینه نو در جنوب غربی اقیانوس آرام، ۶ روستا مدفون شد و بیش۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

رانش زمین در گینه نو

همشهری‌آنلاین - حوادث: به نقل از ایندیپندنت، ساعت ۳ بامداد روز جمعه به وقت محلی، رانش زمین که با صدایی مهیب همراه بود، روستای دورافتاده کائوکلام در استان انگا درشمال پاپوآ گینه نو را با خاک یکسان کرد. این حادثه زمانی رخ داد که روستاییان در خواب بودند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آنها در خانه‌هایشان مدفون شدند و اثری از آنها نیست.

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در در رانش زمین | ۶ روستا ناپدید شد

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این، تنها روستایی نبود که در زیر خروارها گل و لای مدفون شد. وزارت امور خارجه استرالیا دیروز اعلام کرد که دست‌کم ۶ روستا در اثر رانش زمین در منطقه مولیتاکا مدفون شده‌اند.
همچنین به گفته مقامات در روزهای اخیر بیش از ۳۰۰ نفر در این حادثه جان باخته‌اند و حداقل ۱۱۸۲خانه در اثر رانش زمین در استان انگا مدفون شده است.

مقامات امدادی گزارش کردند که به دنبال رانش زمین و دفن شدن روستاها، تیم‌های جست‌وجو به منطقه اعزام شدند و تاکنون توانسته‌اند ۴ جسد را از زیر آوار خارج کنند.

بیم آن می‌رود که افرادی که در اثر رانش زمین مدفون شده باشند، بیش از ۳۰۰ نفر باشند و در این شرایط مردم عادی نیز برای کمک به عملیات جست‌وجو به امدادگران پیوسته‌اند.

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در در رانش زمین | ۶ روستا ناپدید شد

تصاویر منتشر شده از روستای نینگا رول، مردم را نشان می‌دهد که در حال بالا رفتن از صخره‌هایی هستند که وارد روستایشان شده و در بین درختان ریشه‌کن شده و تپه‌های خاکی در جستجوی بازماندگان هستند.

گفته می‌شود که منطقه محل حادثه، زمین همچنان به لغزش و حرکت ادامه می‌دهد و این مساله، کار را برای مردم و تیم‌های امداد خطرناک می‌کند. رانش زمین همچنین دسترسی بزرگراه ها را مسدود کرده است و هلیکوپترها تنها راه رسیدن به این منطقه هستند. تیم‌های امدادی نیز به دلیل ناهمواری زمین و آسیب رسیدن به جاده های اصلی برای رسیدن به منطقه با مشکل مواجه شده‌اند.

کد خبر 854794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha