مجموع نظرات: ۱
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

۲۷ روز بعد از گم شدن کودک ۵ ساله به نام سبحان هنرمند اهل روستای نارمه از شهرستان فلارد چهارمحال و بختیاری پیکر او در نزدیکی روستای آتشگاه و در ۲۸ کیلومتری از منطقه‌ای که مفقود شده بود، توسط یکی از اهالی پیدا شد.

سبحان

همشهری آنلاین - فتانه احدی: دوم اردیبشهت ماه امسال، وقتی به رسم هر روزه دوستان سبحان برای بازی کردن در روستا به دنبالش آمدند، مادر در حال نان پختن بود. مادر همان طور که نان‌ها را چانه می‌گرفت به پسرش و دوستان او سفارش کرد که نزدیک رودخانه نشوند. اما بچه‌ها بازی را به کنار رودخانه کشاندند و مدتی در آنجا مشغول بازی شدند. در حین بازی سبحان که خود را به رودخانه خروشان خرسان نزدیک کرده بود، ناگهان داخل آب افتاد و آب او را با خود برد، دوستانش وقتی این صحنه را دیدند، با ترس و وحشت و گریه و زاری به خانه‌هایشان رفتند و موضوع را با آنها در میان گذاشتند. همسایگان نیز به خانه سبحان آمدند و خانواده را در جریان قرار دادند. خانواده با عجله خود را به رودخانه رساندند اما خبری از سبحان نبود. هر چه می‌گشتند کمتر نتیجه می‌گرفتند. در این فاصله پلیس و هلال احمر لردگان نیز در جریان قرار گرفتند و گروه‌های امداد و نجات عملیات جست وجوی پسر ۵ ساله را آغاز کردند. وقتی سبحان پیدا نشد، مردم محلی برای کمک و جست‌و جو به گروهای امدادی اضافه شدند.

روایت ۲۷ روز جستجو برای پیدا کردن پیکر سبحان کوچولو

گروه‌های امدادی از لردگان و شهرکرد و حتی از یاسوج در کهکیلویه و بویر احمد نیز برای کمک اعزام شدند و به جستجو ادامه دادند. بعد از اینکه روزها از جستجوی سبحان می‌گذشت، گروه‌های تخصصی عملیاتی، جستجوی گسترده‌ای را برای پیدا کردن کودک ۵ ساله آغاز کردند. روزهامی‌گذشت و خبری از سبحان نبود. این حادثه بازتاب زیادی هم در فضای مجازی بود و افراد زیادی با نگرانی و کنجکاوی این حادثه را دنبال می‌کردند.گروه‌های امدادی در جست و جوی سبحان بودند تا اینکه بعد از ۲۸ روز پسر ۵ ساله در گوشه‌ای از رودخانه خرسان در نزدیکی روستای آتشگاه و طلاییه توسط یکی از روستاییان پیدا شد. با این خبر پلیس و گروه‌های امداد و نجات هلال احمر و خانواده سبحان همگی به محل پیدا شدن جسد کودک رفتند و بدین ترتیب خانواده سبحان که در انتظار دیدن پسرشان بودند، جسد پسرشان را در آغوش کشیدند.

روزهایی سخت همراه با بیم و امید

از روزی که سبحان ناپدید شد، تیم‌های تخصصی عملیاتی هلال احمر چهارمحال و بختیاری در تلاش بودند تا سبحان پسر ۵ ساله را پیدا کنند، مهدی ارشادی معاون امداد و نجات هلال احمر چهار محال و بختیاری در این باره به همشهری می‌گوید: از ابتدای عملیات تا روزی که کودک ۵ ساله پیدا شد، بیش از ۲۱ تیم تخصصی عملیاتی به مکان‌های مختلف اعزام شدند.

او می‌ افزاید: ۲ روز اول که تیم‌های امدادی ما به نتیجه نرسیدند، تیم‌های کوهنوری را اعزام کردیم و آنها با تجهیزات مخصوص خود در ارتفاعات و دره‌ها به دنبال سبحان گشتند که متاسفانه او را پیدا نکردند.
ارشادی اضافه می‌کند: اعضای تیم هلال احمر یاسوج از استان کهکیلویه و بویر احمد به تیم هلال احمر ما اضافه شدند و با تمام قوا جست و جو را ادامه دادند، اما باز هم خبری از سبحان نبود. در ادامه در هفته‌های اخیر و در این ۲۷ روز، تیم‌های محلی کوهنوردی و تیم‌هایی از فدراسیون کوهنوردی به همراه امدادگران هلال احمر جست و جو را ادامه دادند اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.

او ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه این خبر در فضای مجازی دست به دست شد و مردم نگرانی خود را ازگم شدن سبحان در فضای مجازی نشان می‌دادند. مقامات استان و رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان دستور ویژه برای جست و جوی سبحان صادر کرد و ما دو تیم تخصصی سیلاب اعزام کردیم. همچنین از ظرفیت امداد هوایی و جستجوی هوایی استفاده کردیم و ۳ روز عملیات را با نیروهای زبده عملیاتی ادامه دادیم که باز هم موفق نشدیم که سبحان را پیدا کنیم. دوباره تیم‌های تخصصی استان کهکلویه و بویر احمد به ما ملحق شدند که این بار هم تلاش‌ها نتیجه بخش نبود.

ارشادی می‌گوید: تلاش‌ها ادامه داشت تا روز ۲۹ اردیبهشت که خب رسید، جسد سبحان توسط یکی از اهالی در فاصله ۳۰ کیلومتری از روستای نارمه که سبحان مفقود شده بود، در مسیر رودخانه خرسان، نزدیک روستای آتشگاه و طلاییه دیده شده است.

وی اضافه می‌کند: یکی از مردم محلی لباسی را روی آب دید وخود را به رودخانه رساند. او در گوشه‌ای از رودخانه جسدپسر بچه‌ای را یافت که در بین سنگ‌های رودخانه گیر کرده بود. او اهالی را خبر کرد و بدین ترتیب خانواده سبحان، مردم محلی، پلیس و تیم امداد نجات در جریان قرار گرفتند. با اعزام پلیس و تیم هلال احمر شناسایی جسد آغاز شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر چهار محال و بختیاری اضافه می‌کند: در همان ابتدا خانواده سبحان، تایید کردند که جسد متعلق به فرزندشان است. اما مقامات منتظر ماندند تا جسد به پزشکی قانونی منتقل شود و بعد از انجام آزمایشات و بررسی‌ها تایید شود که جسد متعلق به سبحان است یا خیر. تا اینکه در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت پزشکی قانونی هویت جسد را سبحان هنرمند تشخیص داد.

آب سبحان را به ما پس داد

۲۷ بی‌خبری از سرنوشت سبحان خانواده را در وضعیت بحرانی قرار داده بود، مادر و پدر سبحان و همه مردم روزهای بسیار سختی را سپری کردند تا اینکه بلاخره جسد سبحان در گوشه‌ای از رودخانه خرسان خود را نشان داد. هدایت الله هنرمند عموی سبحان و دهیار روستای نارمه در این باره به همشهری می‌گوید: ساعت ۱۱ روز حادثه سبحان با دو، ۳ نفر از دوستانش در کنار رودخانه در حال بازی کردن بودند. آنها طبق هر روز برای بازی در روستا دور هم جمع می‌شدند. آن روز که مادر سبحان در حال نان پختن بود، به فرزندش و بچه‌های دیگر گوشزد کرد که نزدیک رودخانه نشوند. اما بچه‌ها به حرف بزرگتر خود توجهی نکردند و به کنار رودخانه رفتند. بدین ترتیب سبحان در آب افتاد و مفقود شد.

هنرمند ادامه می‌دهد: در تمام این ۲۷ روز که سبحان مفقود شده بود، فقط خدا میداند چه به روز خانواده و پدر و مادرش آمد. همه مردم به ما لطف داشتند همگی کمک کردند، تیم‌های امداد و نجات استان و حتی تیم امداد و نجات کهکیلویه و بویر احمد، فرماندار فلارد و همه مسئولان شهرستان و استان برای پیدا کردن سبحان خیلی تلاش کردند.

عموی سبحان می‌گوید: در همه این روزها خانواده پریشان و نگران بودند همگی دست به دعا بودیم که بچه پیدا شود وضعیت خانواده خوب نبود آنها دو فرزند دیگر هم به نام های بنیامین ۱۰ ساله و فاطیما ۷ ساله دارند، حتی بچه ها هم نگران برادرشان بودند. روزهای و شب‌های پر اضطرابی را سپری کردیم هر جا را که فکر می‌کردیم برای پیدا کردن سبحان گشتیم تا اینکه آب سبحان را به پس داد.

او اضافه می‌کند: بعد از ۲۷ روز خدا را شکر می‌کنیم که پسرمان پیدا شد. در این چند روز مدام فکر می‌کردیم که او را دزدیده‌اند و شاید زنده باشد. اما خواست خدا این بود که جسدش پیدا شود. پدر و مادرش هر دو به شدت پریشان بودند و لحظه‌ای که خبر پیدا شدن جسد سبحان را شنیدند هر دو حالشان بد شد و راهی بیمارستان شدند. با اینکه پیدا شدن جسد سبحان، امیدمان را برای زنده بودنش از بین برد، اما اینکه سرانجام نشانی از او یافتیم، دل بیقرارمان آرام گرفت، هر چند داغش برایمان سنگین است.

کد خبر 854792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    از خداوند صبر برای.پدر و مادرش خواهانیم