معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: همواره نگاهی محبت‌آمیز و محترمانه بین وزیر امور خارجه و همسرش وجود داشت و رابطه بین آنها مشهود بود. 

انسیه خزعلی

به گزارش همشهری آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در برنامه شهید جمهور تاکید کرد: آیت ‌الله رئیسی یکی از کسانی بود که به شدت در مقابل فساد حساس بود و در مقابل آن می‌ایستاد.

وی افزود: آیت الله رئیسی از بسیاری مواردی (فساد) که شاید از قبل دولت وی صورت گرفته اما ایشان و یا وزرایشان آن را کشف کرده و در مقابلش ایستادگی کرده و نگذاشتند ادامه یابد، ناراحت می‌شدند که چرا به دولت سیزدهم نسبت داده می‌شود.

آزرده‌خاطر شدن شهید رئیسی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رئیس جمهور شعاری داده بودند و معتقد بودند باید صادق‌الوعد باشند و در مقابل فساد بایستند.

وی بیان کرد: وقتی رئیس جمهور می‌دیدند مسئله‌ای به دولت ایشان نسبت داده می‌شود در حالی که خود دولت آن را کشف کرده و اجازه نداده ادامه یابد، آزرده‌خاطر شده و گلایه می‌کردند که چرا دوستان نمی‌روند درست دفاع و تببین کنند

وی ادامه داد: ایشان می‌گفتند چرا چیزی که از فولاد مبارکه تا چای دبش و .. که مربوط به دولت نیست اما دولت در برابرش می‌ایستد و جلوی آن را می‌گیرد باید به نام دولت تموم شود؟ و چرا شعار «مبارزه با فساد» ما نباید دیده شود در حالیکه خودمان جلودار و سردمدار این حرف هستیم.

همسرم رئیس من است

خزعلی در ادامه در خصوص شهید امیر عبداللهیان گفت: آقای عبداللهیان می‌گفتند ایشان (همسرم) رئیس بنده هستند و همواره نگاهی محبت آمیز و محترمانه بین ایشان و همسرش وجود داشت و رابطه بین آنها مشهود بود.

وی با بیان اینکه امیر عبداللهیان وزیر تراز جمهوری اسلامی بودند و اخلاق، تواضع، علم، دانش، حکمت، دوراندیشی، مدیریت و تدبیر ایشان قابل بررسی است گفت: ایشان می‌دانستند در کجا باید با شدت و حدت برخورد و قوت و قدرت را نشان دهند و در کجا با ملاطفت و دوستی همسایگان را همراه کنند و جبهه متحدی را تشکیل دهند؛ همه اینها نشان از درایت بسیار خوب ایشان داشت.

در جهان با احترام و ترس از ایران یاد می‌شود

معاون زنان رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه شاهد هستیم هم اکنون وضعیت کشورمان در جهان طوری‌است که با احترام و ترس از ایران یاد می‌شود گفت: کشورهای دیگر حواسشان هست که ایران قدرتی بزرگ است لذا باید ملاحظه کرده و هرگونه سخن نگویند و حتی جرات نکنند بگویند که «گزینه‌ها روی میز است»؛ ملاحظه کرده و بگویند «ما نبودیم و ما تقصیر نداریم»؛ چرا که ایران قدرتی است که بر مبنای ارزش‌های خود ایستاده و برای ارزشهای خود احترام قائل است.

خزعلی ادامه داد: این در حالی است که هیچوقت هم ما (ایران) نه می‌خواهیم تجاوزی کنیم به کسی و نه زورگویی کنیم و همه اینها احترام می‌آورد؛ از مظلوم دفاع و در برابر ظلم می‌ایستد و از چیزی هم نمی‌ترسد و حق را هم می‌گوید. خیلی کشورها ملاحظه‌کار هستند تا ببینند شرایط چگونه هست.

این روحیه امیر عبداللهیان بود و دفاعی که کشور از مقاومت کرد، دفاعی که از ارزشها و قدرت ایران کرد و حرکتی که در این مدت زمان کم در جهان ایجاد کرد؛ الان همه می بینیم که با عظمت و تعظیم نسبت به ایران برخورد می‌کنند و این بی‌نظیر است.

نگاه امیرعبداللهیان به حوزه زنان

وی در ادامه به نگاه امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به حوزه زنان نیز اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: در حوزه زنان برخی مواقع برای هماهنگی‌هایی خدمت ایشان بودیم چرا که سرشان خیلی شلوغ و در سطح بین‌اللمل مشغله فراوانی داشتند.

خزعلی افزود: ایشان بدلیل سفرها حضور کمتری در هیات دولت داشتند اما با این حال حمایتها و سفارش‌های خوبی داشتند و گاهی معاونان وزارت خارجه به ما مراجعه و می‌گفتند ما آمده‌ایم چون آقای عبداللهیان خیلی سفارش کرده‌اند و گفته‌اند بیاییم تا مسائل زنان روی زمین نماند.

کد خبر 854703
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha