مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران درباره مدیریت و مصرف کالاهای اساسی توسط شهروندان گفت: تفاهمنامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد و مبنای این توافقنامه ثبات بخشیدن به قیمت ها و تامین کالاهای اساسی شهروندان تهرانی است.

میادین میوه

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی بختیاری زاده درباره مدیریت و افزایش سرانه مصرف کالاهای اساسی خانوار گفت: با توجه به تدبیر شهردار تهران، پیرامون کاهش هزینه های سبد مصرفی خانوار، تفاهمنامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد. مبنای این توافقنامه ثبات بخشیدن به قیمت ها و تامین کالاهای اساسی شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران معتقد است؛ هدف این توافقنامه این است که محصولات پروتئینی مثل گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و دیگر مواد غذایی مانند ماکارانی، رب، حبوبات و... به صورت مستقیم چه از مبادی تولید داخلی و چه وارداتی تامین و به دست مردم برسد، کاهش قیمت ها و ثبات بخشیدن به قیمت از اهداف این طرح است.

او با اشاره به اینکه از بیستم خردادماه کار به صورت گسترده آغاز شده و توزیع آن از طریق سوپراپلیکیشن شهرزاد انجام می شود تا بدون واسطه محصولات به دست به مردم برسد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سوپراپلیکیشن شهرزاد بحث توزیع را پیگیری می‌کنیم تا توزیع به گونه ای باشد که هر شخصی به صورت عادلانه مایحتاج خود را خرید و در درب منزل تحویل بگیرد.

همچنین عباس شفیعی نژاد، استاد دانشگاه نیز در این باره می‌گوید: ورود شهرداری تهران به منظور تنظیم و کنترل بازار با اصول اقتصاد مقاومتی و اسلامی سازگار است. اگر ما کار را صرفا به عرضه و تقاضا واگذار کنیم، باعث می‌شود اگر عرضه کننده محدود باشد، قیمت بالا برود و فشار بر قشر ضعیف جامعه وارد شود.

از همین رو سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در حال حاضر قریب به ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در سطح شهر تهران دارد، با توجه به این ظرفیت و بازارهایی که در آینده افتتاح می‌شود، می‌تواند در صورت تامین مستقیم کالاها، به ثبات قیمت در بازار کمک کند.

کد خبر 854693
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha