دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: مراسم معارفه شرکت حفاری شمال که به‌تازگی در بورس تهران پذیرفته شده، فردا با حضور فعالان بازار سرمایه و مدیران این شرکت برگزار می‌شود

به گزارش همشهری، هرچند برخی از کارشناسان معتقدند بورس تهران در شرایط کنونی توان لازم برای عرضه سهام جدید را ندارد اما سازمان خصوصی‌سازی‌ قصد دارد روز شنبه 5 درصد از سهام شرکت حفاری شمال را برای نخستین بار در بورس عرضه کند.

به گفته مدیران سازمان خصوصی‌سازی‌، سهام این شرکت جذابیت لازم را برای بازار دارد و حتی گفته می‌شود مشتریان این شرکت در انتظار عرضه سهام حفاری شمال در بورس هستند.

اما آخرین اطلاعات منتشر شده در امیدنامه شرکت حفاری شمال نشان می‌دهد، این شرکت سود هر سهم خود را برای سال مالی 88 مبلغ 158 ریال پیش‌بینی کرده و قرار است با پیشنهاد هیأت‌مدیره 40 درصد از این میزان سود در مجمع عمومی این شرکت بین سهامداران تقسیم شود.

همچنین براساس جدولی که سود 3 سال آینده این شرکت را پیش‌بینی کرده است، درآمد هر سهم شرکت حفاری شمال در سال 89 برابر با 351 ریال و در سال‌های 90 و 91 به‌ترتیب 439 و483 ریال پیش‌بینی شده است. این در حالی است که پیش‌بینی درآمد هر سهم حفاری شمال در سال گذشته برابر با 104 ریال بوده است.

آخرین میزان سرمایه ثبت شده این شرکت 260 میلیارد تومان است و همگی این سهام به نمایندگی از دولت در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، آخرین اخبار نشان می‌دهد براساس قانون بودجه سال 86 و مصوبه هیات وزیران، سازمان خصوصی‌سازی‌ در تاریخ 16 تیرماه امسال قرارداد واگذاری10 درصد از سهام حفاری شمال را به‌عنوان بدهی‌های دولتی به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) امضا کرده و قرار است قیمت کلی این سهام پس از کشف قیمت در بورس مشخص شود.

پرسنل این شرکت در حال حاضر شامل 253 نفر است که این افراد همگی در استخدام رسمی شرکت ملی نفت ایران هستند.

در همین رابطه مسعود محتشمی مسئول خصوصی‌سازی‌ شرکت حفاری شمال در گفت‌وگو با فارس درباره برگزاری مراسم معارفه شرکت به بورس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، مقرر شده ساعت 14 تا 16 چهارشنبه جاری نشست معارفه شرکت حفاری شمال برای عرضه سهام در بورس برگزار شود.

وی ادامه داد: این جلسه در سالن همایش‌های رازی‌ تشکیل می‌شود و جمعی از مسئولان وزارت، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ و مدیران بورس در این جلسه حضور خواهند داشت.
همچنین به گفته اسماعیل غلامی دست‌اندرکار قیمت‌گذاری سهام حفاری شمال، در صورت کشش بازار یک درصد دیگر از سهام این شرکت در روز شنبه عرضه می‌شود.

غلامی در باره واگذاری یا عدم‌واگذاری درصدی از سهام حفاری شمال به سهام عدالت یا رد دیون توضیح داد: هیچ درصدی از سهام حفاری شمال به سبد سهام عدالت واگذار نخواهد شد اما تا 10 درصد از سهام آن بابت رد دیون باید واگذار شود.

کد خبر 85457

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز